Edwards tar över efter Roberts

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Edwards framstår allt mer som depåns gnällspik nummer ett och har alltid en ursäkt för sina ljumma resultat.

Kommentaren efter 11:e platsen på Sepang:

"I'm really disappointed. I just couldn't do anything because of the chatter that affected us."

:rolleyes:

Men då är han väl en riktig vinnare enligt dina resonemang om Roberts gnällande? :va

Goodstuff skrev:
Men då är han väl en riktig vinnare enligt dina resonemang om Roberts gnällande? :va

Skillnaden mellan Edwarads och Roberts är att den senare har vunnit både race och varit världsmästare. Dessutom har Roberts kritik verkat helt befogad. Edwards däremot är teamkompis med Gibernau som ligger tvåa i serien. Sluta gnäll och ändra din körstil - hojen går uppenbarligen att vinna med!

Nyteknik skrev:
Skillnaden mellan Edwarads och Roberts är att den senare har vunnit både race och varit världsmästare. Dessutom har Roberts kritik verkat helt befogad. Edwards däremot är teamkompis med Gibernau som ligger tvåa i serien. Sluta gnäll och ändra din körstil - hojen går uppenbarligen att vinna med!

Har inte du försvarat Roberts nu "obefogade" kritik med meningar om att han är en vinnare som är sur på att materialet inte funkar? Har jag missuppfattat det.
Edwards är ju dubbel världsmästare, om än i SBK, så han ser åtminstone sig själv som en vinnare.
Telefonica-teamet har ju desutom varit det mest ojämna av Honda-teamen, tycker jag. Dvs att de har misslyckats med inställningarna oftare än de andra vilket även drabbat Gibernau som nu senaste tex. Edwards började ju dessutom säsongen med den framgaffel som han hade på sin SBK 02. Dessutom är Edwards sist i fördelningslistan över nya delar. Klart han gnäller och det är lite fånigt men det är inte mer fånigt än Roberts gnällande. Eller?

Goodstuff skrev:
Har inte du försvarat Roberts nu "obefogade" kritik med meningar om att han är en vinnare som är sur på att materialet inte funkar? Har jag missuppfattat det.
Edwards är ju dubbel världsmästare, om än i SBK, så han ser åtminstone sig själv som en vinnare.
Telefonica-teamet har ju desutom varit det mest ojämna av Honda-teamen, tycker jag. Dvs att de har misslyckats med inställningarna oftare än de andra vilket även drabbat Gibernau som nu senaste tex. Edwards började ju dessutom säsongen med den framgaffel som han hade på sin SBK 02. Dessutom är Edwards sist i fördelningslistan över nya delar. Klart han gnäller och det är lite fånigt men det är inte mer fånigt än Roberts gnällande. Eller?

Jo, lite fånigare är det eftersom han faktiskt sitter på kanske iofs inte den värsta hondan, men en Honda iaf.
Det var ju han själv som ville ha med sin gaffel?
Jag tycker han är lite rolig, han har inget litet ego, "Jag har en stor fördel av att det var jag som utvecklade 16.5" framhjulet, det passar mig perfekt", för att sen vara den som klagar mest över chatter och känsla i framändan på cykeln. Sete har ju bevisat mer än en gång att cykeln går att vinna med.
Men visst är det knäckande för egot att inse att SBK-vm aldrig var lika mycket värt att vinna som MotoGP eller 500, eller att hans meriter inte är mer värda i kön för delar från Honda.
Fast han ligger väl trots allt 4'a i tabellen, så så illa pinkade resultat har han ju inte presterat, men alltför sällan på pallen..

Men nu sa dom ju på eurosport att Edwards troligen teamar upp med Rossi nästa säsong så då är det väl prestera eller försvinna? Måste vara tråkigt att veta att man är och förblir bäst tvåa.. :hihi

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa