EDO-Minnen 2x32

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Tänkte hör efter om det är någon som har i sin ägo 2x32Megs EDO minnen 72-pinnars till våran ärade webserver...
Har nu 48meg minne i den, och jag har minne så jag kan få upp detta till 64, men om jag ska ha in w2k så räcker det knappt till.
även hårddisk på nån gig skulle vara intressant till den...
funderar på att gå över till W2K på burken så vi kan få igång ASP och nån slags rolig databas på den. Allt för att våran ärade Webdesigner ska vara nöjd :tummenupp

en kompis är proffs på att spara gamla prylar, han kanske har. jag hör med honom ikväll

Minns också att man måste ha minst en 166MHz och 64mb ram för att köra w2k med IIS

Fast ni kanske har en bättre burk än det, men kör ni EDO
minnen så fanns det inte mkt värre processorer än 200MHz

Edit: stvafell

NoicE skrev:
Minns också att man måste ha minst en 166MHz och 64mb ram för att köra w2k med IIS

Fast ni kanske har en bättre burk än det, men kör ni EDO
minnen så fanns det inte mkt värre processorer än 200MHz

Edit: stvafell

Jag har full koll på det :tummenupp

det är en rackarns snabb 166:a som står här :rolleyes:

rainman skrev:
Jag har full koll på det :tummenupp

det är en rackarns snabb 166:a som står här :rolleyes:
Jag har en HP Vectra XU hemma med två 133:or. Den kunde kanske vara intressant? Vet inte vilken prestande den skulle ha, men W2K stödjer ju dual CPU. Jag tror att jag har 96Meg i den, det är i alla fall 8 SIM-platser i den (två lediga).
SCSI-buss med extern mini-Dsub och LAN(10Mbit) på moderkortet.

Gaffa-mannen skrev:
Jag har en HP Vectra XU hemma med två 133:or. Den kunde kanske vara intressant? Vet inte vilken prestande den skulle ha, men W2K stödjer ju dual CPU. Jag tror att jag har 96Meg i den, det är i alla fall 8 SIM-platser i den (två lediga).

Det skulle ju vara intressant... det skulle göra att vi kom upp i tillräckligt med minne i allafall...

133 är kravet för för w2k så....

Gaffa-mannen skrev:

Fan det var juh en värsting burk alá -96 !
Det är juh till och med häftigt :tummenupp

rainman skrev:
Det skulle ju vara intressant... det skulle göra att vi kom upp i tillräckligt med minne i allafall...

133 är kravet för för w2k så....
Den saknar visserligen CD-rom, men det går ju att lyfta över...

rainman skrev:
Nemas som dom säger... har en sitter i nuvarande burken så! :tummenupp
En gång i tiden tänkte jag använda den som server. Sedan tänkte jag lära mig LINUX och köra DUAL-CPU men sedan har allt runnit ut i sanden. Nu har jag bättre saker (nästan i alla fall ==Compaq 450MHz) som står som media-server hemma så HP-Vectran tar mest bara plats.

Så en signal när du har vägarna förbi, Rainman, så kan du plocka upp den. Den har stått som Flash-dator på Ericsson för Emma-produkten så chanserna är goda att du har sett detta ex. förut... :D :hej

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back