eBay - hur fungerar det egentligen..

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Hej!

Undrar lite om hur ett köp på eBay går till egentligen.
Tänkte köpa dessa: http://viewitem.eim.ebay.se/SLIP_ON_EXHAUST_EXHAUSTS_APRILIA_SL_1000_FALCO_2000_03/150407743319/item

Tydligen så följer inte DB-killers med utan det kostar 50Euro extra men jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Ska jag bara betala in 50Euro extra eller kommer jag till nåt meddelandefält när jag genomför köpet där jag kan meddela säljaren att jag vill ha db-killers med?

Tar det tid att grejsa med PayPal?

Sitter på ett hotellrum just nu och surfar via mobil så jag känner att det inte är läge att köpa via den och det kommer bli skitstressigt att hinna med att beställa imorgon när jag kommer hem innan auktionstiden går ut. Har inte tid att testa mig fram då. Därför frågar jag.

Nån eBayveteran som kan tänkas veta?

Kontakta säljaren och var tydlig med att du vill ha DB-killers. Se till att få denna info bekräftad.

Notera att det italienska postväsendet är ganska ostabilt, många ebayare vill inte sälja till/köpa från Italien just av denna orsak. Själv köpte jag ett par mc-handskar från Italien, det köpet gick dock bra.

Såg nu att han har ytterliggare objekt till salu med längre sluttid.
Då har jag gott om tid på mig att maila och fråga...om han nu kan engelska.

Känns ju sådär om posthanteringen knappt fungerar.
Hur illa ställt är det?

Tack iaf!

Last edited:
Känns ju sådär om posthanteringen knappt fungerar.
Hur illa ställt är det?

Tack iaf!
Köper du från firma är det nog inga större problem, de skickar oftast med kollinummer så det går att spåra. Köpte ett Arrow helsystem därifrån förra vintern, det tog lite längre tid än det skulle gjort från Tyskland men var inga problem alls. 100% vet man ju aldrig, men det gör man inte här hemma heller...

Tror inte jag haft något gods som försvunnit på vägen under 5-6 års ebay-handlande från diverse länder, samtidigt finns det andra som haft jättebekymmer.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!