Ebay.com luktar skojare

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Hoj
japansk riskokare
Har handlat flera gånger utan problem via ebay men nu börjar jag betvivla att dom är seriösa.

Köpte senast en vara via ebay.com och betalade med paypal. När jag nu inte fått varan efter drygt en månad försökte jag kontakta säljaren på ebay.com's sida. Jag blev dock mycket förvånad när ebay.com kräver mig på fullständiga kontokortsuppgifter för att vidarebefodra mitt mail till säljaren.
Jag tycker det luktar SKOJERI lång väg. Vad ska ebay.com ha mina kortuppgifter till? Jag är redan registrerad med namn och adress, alla betalningar går genom paypal.
Nån som har nån erfarenhet av att kontakta säljaren via ebay.com?

Detta är vad ebay säger när jag försöker kontakta säljaren:
"Attention!

In order to maintain a safe trading environment, eBay may limit activity and request additional verification.

At this time we ask that you verify your account with a Credit Card.

The process is immediate and your card will not be charged."

eBay använder kreditkortsinformation för att verifiera din identitet. Gör det på ditt PayPal-konto och knyt det till eBay så ska det vara klart.

Prexis!
Ebay själva begär aldrig dina kontokortsuppgifter utan allt går via Paypal var du registrerar ditt betalkort och / eller öppnar ett konto var du för över pengar direkt vilket många gånger är att föredra.
Passerar du 20.000:- i det du sålt eller köpt begär Paypal dock att du ska styrka din identitet genom att maila dem en scannad bild på ditt körkort eller pass.

Det går bara att handla via Paypal på Ebay och Ebay själva hanterar inga cash!

Varför ska jag behöva verifiera mig med kontokortsuppgifter för att kontakta säljaren? Verkar helt sjukt
Det var ju inga problem att handla o betala via paypal utan att lämna kortuppgifter till ebay.

Känns lite som om blocket skulle kräva fullständiga kortuppgifter för att lämna ut kontaktuppgifter till säljare på blocket.

eBay använder kreditkortsinformation för att verifiera din identitet. Gör det på ditt PayPal-konto och knyt det till eBay så ska det vara klart.

Verkar som att eBay/Paypal tar chansen att slippa betala tillbaka när man inte verifierat sitt kort. Jag har blivit blåst två gånger, utan att få något tillbaka. När kortet gått ut, och man registrerar det det nya kortet, måste man verifiera igen, tydligen.

Prexis!
Ebay själva begär aldrig dina kontokortsuppgifter utan allt går via Paypal var du registrerar ditt betalkort och / eller öppnar ett konto var du för över pengar direkt vilket många gånger är att föredra.
Passerar du 20.000:- i det du sålt eller köpt begär Paypal dock att du ska styrka din identitet genom att maila dem en scannad bild på ditt körkort eller pass.

Det går bara att handla via Paypal på Ebay och Ebay själva hanterar inga cash!

Jag har mina kreditkortsuppgifter hos eBay också och de begär då och då att man verifierar sitt konto med hjälp av ett sådant - och har gjort så sen jag registrerade mig där för sådär en tio år sen. Men är man lite nojig över det så verifierar man sitt kort på PayPal och knyter det till eBay.

Varför ska jag behöva verifiera mig med kontokortsuppgifter för att kontakta säljaren? Verkar helt sjukt
Det var ju inga problem att handla o betala via paypal utan att lämna kortuppgifter till ebay.

Känns lite som om blocket skulle kräva fullständiga kortuppgifter för att lämna ut kontaktuppgifter till säljare på blocket.

Det är viss skillnad i magnitud, blocket är som Trollhättan om eBay är Mexico City i jämförelse. Det finns så mycket skojare på eBay, både köpare och säljare, att de har sanslöst med säkerhets- och verifieringsinformation för att se till att få bort så mycket sånt som möjligt. Kolla så du inte tryckte fel nånstans bara, annars svarar du säljaren genom din köpbekräftelse från din mailadress.

Prexis!

Det har dem inte gjort för mig och jag har passerat 20.000 ett par gånger om.

Att tänka på också är att inte surfa på e-bay via proxy och vanlig ip-adress hipp som happ. Den snabba variationen av ip-adresser gör att den får spel.
Har fått "a third party might have tried to access your account" några gången när jag gjorde det med blockerat konto som följd. Då måste man ringa upp USA och bekräfta att du är du för att öppna kontot. Samt att har man väl blivit flaggad en gång för det så blir man uppenbarligen det enklare nästa gång.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!