E-reggad eller LV-reggad?

smurfen

Alltid ett hjul i backen
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
CBR929
Får man köra med en E-reggad enduro på väg?Måste det vara blinkers på den?
Om man LV-reggar den måste det finnas blinkers på den då? Två takts enduro är det bra att köra på landsvägen eller är det bättre med en fyr taktare?.

Ingetdera är bra på landsväg - däcken har STORA nabbar som känns när man kör på asfalt.

Bingo skrev:
Ingetdera är bra på landsväg - däcken har STORA nabbar som känns när man kör på asfalt.

Nu har jag redan en kanon fin VTR1000F att köra med på vår och sommar.
Men skall köpa en hoj för vinter tid därför undrar jag hur en 2 taktare är att köra på vägen.

smurfen skrev:
Men skall köpa en hoj för vinter tid därför undrar jag hur en 2 taktare är att köra på vägen.

Jätterolig. Men enduroreggad är nog inget för dig, gör som jag -köp dig en LV-reggad hoj man kan köra ut i skogen.

/J

klart man kan ha e-reggat, men det är inte längre sånna försäkringar på dem som det var förr.

2t enduro är inte nåt tat långåka på direkt, det säger sig självt.

Som Silwer säger, e-regning har inte förändrats, än mindre försvunnit. Däremot har Trygg Hansas speciella enduro försärking försvunnit.

Ingen enduro är bra att åka asfalt med, ren pest och pina. Ska man dock tvunget göra det är en 4-t att föredra, med 2-t blir det ett evigt kolvbyte, service intervallernablir tämligen orimliga helt enkelt. Däremot tycker jag dte är synd att utgå från vilken som går bäst på landsväg, välj den cykel som passar dig bäst där den hör hemma, i skogen.

WRF450 går att e-regga precis som vilken, av SVEMO/Vägverket godkänd, motorcykel som helst. Men det kräver en typbesiktning då Yamaha har ett CEC-godkännande för den som LV-reg, och det är så de levereras (eller för-reg).

Sen ska man lösa licens för att köra E-reggat.

en liten 2-takts enduro är ju gjord för att inte köras på konstant varv. Då får den dåligt med smörj. Så det är ju en nackdel. Sen är ju drevning väldigt oanpassad för landsväg. Har dykt upp sådana här projekt o ideer men dom flesta brukar tröttna fort...

HanneZ skrev:
en liten 2-takts enduro är ju gjord för att inte köras på konstant varv. Då får den dåligt med smörj. Så det är ju en nackdel. Sen är ju drevning väldigt oanpassad för landsväg. Har dykt upp sådana här projekt o ideer men dom flesta brukar tröttna fort...

Nog går det...jag körde en Husqvarna 125 WR -85 över 1500 mil utan haverier(det är faktiskt sant!!! :rock när jag var 16-17.Det enda som var ändrat var drevningen.

Men man måste ju jucka lite med gasen på landsvägen :D

mjo de e möjligt, ja tänkte dock mer på lite nyare hojjar... är ju inte så där jätte extrem effekt på dom där, hade en Husqvarna cr250 från 85 o den va ganska lugn.

HanneZ skrev:
mjo de e möjligt, ja tänkte dock mer på lite nyare hojjar... är ju inte så där jätte extrem effekt på dom där, hade en Husqvarna cr250 från 85 o den va ganska lugn.

Jovisst,men den var riktigt vass 87 när jag hade den,spöade landsvägare på löpande band :D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!