dyrt med barn??

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
ska bli farsa i oktober.........är det bara att sälja hojen eller??? ska jag fört som fan gå och köpa det värsta?? eller börja spara till bäbis prylar.VAD KOSTAR ÖHLINS DÄMPARE TILL EN BARNVAGN??

kanske en minimoto till sonen?? eller en ponny......till flickan

r1666 skrev:
ska bli farsa i oktober.........är det bara att sälja hojen eller??? ska jag fört som fan gå och köpa det värsta?? eller börja spara till bäbis prylar.VAD KOSTAR ÖHLINS DÄMPARE TILL EN BARNVAGN??

Ett barn kostar lika mycke tsom en bättre Porsche, så har du råd med en Porsche så är det lugna gatan. :)

PS, köp det FETASTE du kan nu.
Så behöver du inte undra hur himmelriket var.
Bara 20 år kvar tills du har råd med en ny... ;)

r1666 skrev:

Grattis!
Hoppas du slipper sälja hojen dock, annars finns det nog rätt fräna grejer om 20 år.. och då har man kanske råd att försäkra!

JAG har handlat nytt i år och killen är 10 månader.
Det handlar om prioriteringar.
Innan han kan gå och springa är det inte så dyrt!!

Grattis Grattis! Måste vara en häftig upplevelse!

Ang priser o så.. ja.. barn växer fort o äter mycket. Det är vad jag vet. När jag får barn så får ju gubben min jobba häcken av sig.. :rolleyes:

Bikerbitch skrev:
När jag får barn så får ju gubben min jobba häcken av sig.. :rolleyes:

Varför ska gubben jobba häcken av sig? Kan inte du göra det istället så kan han fixa där hemma o ha sig?
Hallå, vart har jämligheten tagit vägen då? :confused:

:D :D

r1666 skrev:

Vad är nu detta? Varför inte en minimoto till flickan? Det tycker jag iallfall, hade blivit överlycklig om jag hade fått en när jag var liten tös och gick runt i kjol & knästrumpor. :confused:

Wille skrev:
Varför ska gubben jobba häcken av sig? Kan inte du göra det istället så kan han fixa där hemma o ha sig?
Hallå, vart har jämligheten tagit vägen då? :confused:

:D :D

Varför han ska? Dels för att han tjänar bättre pengar o dels för att det råder knappt någon pappaledighet o därför att jag äger tuttarna som skall mata bebisen ;)

Jämlikheten ser jag inte så ofta. pm.a om du hittar den.

Bikerbitch skrev:
Grattis Grattis! Måste vara en häftig upplevelse!

Ang priser o så.. ja.. barn växer fort o äter mycket. Det är vad jag vet. När jag får barn så får ju gubben min jobba häcken av sig.. :rolleyes:

Efter att du fått barn så kanske din gubbe vill att du jobbar bort häcken (som du förmodligen lagt till med!) :fakta
Obs inte personligt menat utan över lag... :)

Om vi ska snacka jämlikhet så måste vi ta upp den underliga syn som den blivande fadern verkar ha på könen. Varför måste flickor ha hästar och pojkar motorcyklar? Varför inte tvärtom? Låt dem för helsicke välja själva och blir det en tjej hoppas jag du tar med henne ut i garaget och lär henne meka. Köp henne en minimoto och hoppas på att hon blir den första tjejen som blir världsmästare i MotoGP!

Dyrt med barn

Det är klart att barn kostar, men det finns kanske lite annan lyx som går att välja bort i stället för hojen.
Jag menar, man kan ju inte sluta leva själv bara för att man har barn. Själv har jag en dotter på 3 bast och en till på jäsning, och jag har fortfarande bågen kvar (visserligen en 91:a som är obelånad och halvförsäkrad). Lycka till med föräldraskapet, det är många gånger jobbigt men oftast skitkul.

Mr. Dante skrev:
Efter att du fått barn så kanske din gubbe vill att du jobbar bort häcken (som du förmodligen lagt till med!) :fakta
Obs inte personligt menat utan över lag... :)

Efter att vi tillsammans kommit överns om att skaffa barn så skall han knipa käft om hur jag ser ut. Man blir stor när man fått barn. That´s it. Häcken kommer inte vara större. Tuttarna kommer vara enorma samt magen som har fått tänja på sig.

Finns det män som gnäller på sina fruar att dom blitt för stora eller inte orkar ha sex lika mycket kan dom ju få sova under bilen.
Om ändå dom fick prova på att bära runt på en knodd i 9 månader..samt trycka ut den också..

Inget personligt. bara rent allmänt ;)

Jag har 4 ungar samt en hundvalp och kör hoj ändå, det är bara att prioritera dvs ge ungarna gröt och köp inte diamanter till gumman :D

Bikerbitch skrev:
Efter att vi tillsammans kommit överns om att skaffa barn så skall han knipa käft om hur jag ser ut. Man blir stor när man fått barn. That´s it. Häcken kommer inte vara större. Tuttarna kommer vara enorma samt magen som har fått tänja på sig.

Finns det män som gnäller på sina fruar att dom blitt för stora eller inte orkar ha sex lika mycket kan dom ju få sova under bilen.
Om ändå dom fick prova på att bära runt på en knodd i 9 månader..samt trycka ut den också..

Inget personligt. bara rent allmänt ;)

Hmm den man som råkar ut för det har blivit lurad.. gymmet försvinner ju inte för att man fått barn, eller ska man inte kunna se trimmad ut när man fött barn?
:skrämd
Borde ju vara så att ni tjejer vill se attraktiva ut ändå?

Det ÄR en prioriteringsfråga, helt klart. Men se till att du förankra dom prioriteringarna hos din respektiva, annars så kan du snart få se på helt andra bullar.

Bikerbitch, varför ska inte killen kunde ta pappaledig, hälften av föräldraledigheten är faktisk hans och om man räknar med det mindre man betaler in i skatt + evt. resväg, så går jag i alla fall inte så mycket minus. Dessutom så är dom månaderna man som pappa tillbringer hemma med sitt barn och tar hand om hushållet helt ovärderliga, både för relationen med barnet, men så sannerligen också för jämnställdheten i familjen, nu plötsligt kan dom flesta killarna se hur mycket det ska göras hemma för att få allt att fungera.

Och den stora magen och brösten du pratar om, är ju faktiskt något övergående.

Att hänga på gymmet som nybliven förälder hamnar dock automatisk rätt långt nere på prioriteringslistan.

Ni måste hjjälpa mig, eller min kompis menar jag.

Han kommer troligen inte att köra sin ST4 i år och det ser jag som ett nederlag. Han blev pappa i januari.

Hur ska han göra? Han viker sig sin en slö daze när hans fru vill ut och resa så DET har de råd med, men INTE motorcykeln....... Hur fan kan man prioritera så? :confused:

750RR
PS. Grattis till ditt förälderskap.

Mr. Dante skrev:
Hmm den man som råkar ut för det har blivit lurad.. gymmet försvinner ju inte för att man fått barn, eller ska man inte kunna se trimmad ut när man fött barn?
:skrämd
Borde ju vara så att ni tjejer vill se attraktiva ut ändå?

Jag kommer vara så fin ändå efter jag fött barn.
Hänga på gymmet direkt efter man fött barn. mja. tveksamt.
väldigt tveksamt. Man har nyss fått barn o vill nog hellre spendera tiden med barnet o sin familj än hänga på gymmet för att få en trimmad kropp igen..

Seizure Later, jag är inte insatt i ämnet vilket märks.
Men vad man -typ- vet är ju att mamman är hemma mestadels med barnet o att pappaledigheten inte är så lång..
Jag vill ju gärna att min blivande man skall vara hemma med barnet också så att jag får jobba ordentligt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT