JLN
Ny medlem
I onsdags fick man känna på dom nya böterna för fort körning.
61 på 50 väg kostar i dag 2400 kr, surt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Exakt! Futtiga 11km/h över gränsen är ju inte ens fort. 111km/h över däremot, då snackar vi om lite hastighet!changco1 skrev:2537225Ska man åka snabbt ska man göra det ordentligt, känns som bättre investerade pengar då.
Antagligen för att hög hastighet är den vanligaste orsaken till att folk skadas och omkommer i trafiken. Enligt reklam iaf.TomK skrev:2537410Exakt! Futtiga 11km/h över gränsen är ju inte ens fort. 111km/h över däremot, då snackar vi om lite hastighet!(Nåja...
)
Jag har svårt att förstå varför det ska vara så tabubelagt med hastighet i det här landet ? Hastighetstalibanderna tycks finnas vart man än vänder sig. Att bygga säkrare vägar, dra in kortet för halvblinda, knarkare och senila eller hålla efter farligt beteende tycks inte vara prioriterat. Hastighet är lätt att övervaka och därmed har man bestämt sig för att minsta hastighetsöverträdelse är förkastligt och ska bestraffas hårt. Varför inte acceptera att man kan anpassa farten efter omständigheterna istället och att folk har olika förutsättningar.
TomK skrev:2537410Exakt! Futtiga 11km/h över gränsen är ju inte ens fort. 111km/h över däremot, då snackar vi om lite hastighet!(Nåja...
)
Jag har svårt att förstå varför det ska vara så tabubelagt med hastighet i det här landet ? Hastighetstalibanderna tycks finnas vart man än vänder sig. Att bygga säkrare vägar, dra in kortet för halvblinda, knarkare och senila eller hålla efter farligt beteende tycks inte vara prioriterat. Hastighet är lätt att övervaka och därmed har man bestämt sig för att minsta hastighetsöverträdelse är förkastligt och ska bestraffas hårt. Varför inte acceptera att man kan anpassa farten efter omständigheterna istället och att folk har olika förutsättningar.
Och sen när är reklam en källa att gå efter, Frågas. Kom.stoffer skrev:2537417Antagligen för att hög hastighet är den vanligaste orsaken till att folk skadas och omkommer i trafiken. Enligt reklam iaf.
JLN skrev:2537124I onsdags fick man känna på dom nya böterna för fort körning.
Fråga: Tror du att de ljuger?Bus-Bo skrev:2537560Och sen när är reklam en källa att gå efter, Frågas. Kom.![]()
Dessutom så är all form av statistik mer eller mindre missvisande då det går att vinkla satan i gatan utefter vilken effekt man vill ha. Utelämna lite statistik här, ta in lite ny där, och så vips är alla motorcyklister en samhällsfara som borde bekämpas med militära resurser.
stoffer skrev:2538099Fråga: Tror du att de ljuger?
Jag har aldrig påstått att reklam är en källa att gå efter. Generellt minskar risken med sänkt hastighet, det är väl ett faktum som är rätt obestridligt?
Sen så är din syn på statistik rätt meningslös. Statistik är ett verktyg för att få en översikt, inte absolut sanning, och det används inte som en absolut sanning heller.
Du kanske kan förklara hur man göra för att vinkla satan i gatan med statistik? Det skulle vara intressant.
Nu verkar ju du vara påtänd och hög som ett hus, var rymmer du ifrån? Jag fattar noll av vad du skriver. Är det där verkligen en korrekt meningsbyggnad? Vad vill du ha fram?GuW skrev:2538124Ett sätt är att när Bosse Bryt rymmer med polisjag genom stan för att han är påtänd och hög som ett hus, så skriver man "Orsak till olyckan, hastigheten 122 på 110väg"
JLN skrev:2537124I onsdags fick man känna på dom nya böterna för fort körning.
stoffer skrev:2538227Nu verkar ju du vara påtänd och hög som ett hus, var rymmer du ifrån? Jag fattar noll av vad du skriver. Är det där verkligen en korrekt meningsbyggnad? Vad vill du ha fram?
Menar du att polisen hemlighåller att personer är drogpåverkade och på rymmen i sina rapporter?
Du är rolig du!![]()
stoffer skrev:2537417Antagligen för att hög hastighet är den vanligaste orsaken till att folk skadas och omkommer i trafiken. Enligt reklam iaf.
Dee_cati skrev:2538602Så går det om man inte planerarOch då menar jag inte planerar sin färdrutt för att slippa köra för fort utan detta: http://www.dontworry.se/
Det har redan sparat in ca 4 årsavgifter för mig![]()
Santo skrev:2539732Helt fel... kanske en bidragande faktor men inte orsaken. Jag vill påstå att orsaken är okunskap, repeklöshet, dåliga körkunskaper, alkohol, droger, m.m. men inte hastigheten som sådan.
Santo skrev:Fan det där kanske man ska haka på. Är det ett seriöst företag? Hur har dem råd nu när bötesbeloppen dubblats?
Dee_cati skrev:2539761Jadå...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT