Dyraste fightern...$$$ 60000 $$$

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date

Gabor

Guest
USA, för att han är lite tv känd...

Bifogat

• rx_streetfighter1.jpg
    rx_streetfighter1.jpg
    123.3 KB · Visningar: 965
Hon var iaf snygg, men det var inte hojen.
Och inte värd dom pengarna i mina ögon iaf.

tycker snubben där är töntig men han har gjort mycket coola hojar.

allt som syns(hår tatueringar) är bara images..
försöker verka hård.
Exile_trike.JPG

bulldozerfront.jpg

09exile01.jpg

Last edited:
Det är ju keith russel (tror han heter så) engelsk kille som driver exile motorcycle. Bygger coola choppers men borde nog nöja sig med det.
"SF" på bilden är ju bara en hd wonnabe streeffighter tycker jag...

#6 Limpan skrev:
2628070 Det är ju keith russel (tror han heter så) engelsk kille som driver exile motorcycle. Bygger coola choppers men borde nog nöja sig med det.
"SF" på bilden är ju bara en hd wonnabe streeffighter tycker jag...

Russel Mitchel...annars rätt.:tummenupp

Ganska dryg snubbe i mina ögon, som rider på choppervågen, dyra bikes men inget specielt alls jämfört med andra tillverkare i usa, en bland 1000 hojbyggare.

jämför med Waltz.
http://www.walz-hardcore-cycles.com/englisch/index.html

Gabor skrev:
2629815 Russel Mitchel...annars rätt.:tummenupp

Ganska dryg snubbe i mina ögon, som rider på choppervågen, dyra bikes men inget specielt alls jämfört med andra tillverkare i usa, en bland 1000 hojbyggare.

jämför med Waltz.
http://www.walz-hardcore-cycles.com/englisch/index.html
:nicka :D typ, de enda jag gillar är att på bild så ser vissa av hojarna ut som leksaker..
allt är gömt o ser grovt o plastigt ut :gnissla om ni förstår.

Personligen tycker jag att Excile bygger bland de snyggaste hojarna jag sett på Discovery Channel (vilket är ungefär den inblick jag har i chopper-världen) men det kan också bero på att han inte bygger regelrätta choppers om man med chopper menar en hoj med otroligt lång gaffel. Jag är inte så förtjust i choppers eftersom jag tycker att de ser... konstiga ut. Det finns liksom ingen symmetri i en hoj med otroligt fet bak och sedan en jättelång och spenslig gaffel längst fram. Däremot de där drag bikes eller muscle bikes eller vad de nu heter, typ en chopper fast med "normal" front är riktigt snygga.

Men för 60 000$?? Jag har sett mångdubbelt coola hojar som har kostat under 20 000$ men smaken är ju som baken. Ge mig en MT-01 och 50 000$ så GARANTERAR jag att slutresultatet blir coolare, i alla fall i mina ögon :)

60 000$ var väl dock ganska "billigt" för en sådan där hoj som är "handbyggd"? Brukar inte hojarna som OCC bygger och som visas på Discovery (det vill säga inte deras serietillverkade hojar) börja på ungefär 100 000$?

Jag kommer inte ihåg vad den fighter kostade som NCR byggde på en föredetta WSBK-hoj men den var i alla fall otroligt många gånger coolare än den där hojen i mitt tycke.

Last edited:
Ibland finns det en tendens att det som är fult som stryk är dyrt som stryk :tungan

MR.SPEED skrev:
2629891 ser mer ut som en custom

Vad är custom bygge för dig egentligen...
Custombuildt, är just custom buildt....byggd för en specifik kunds räkning , på just kundens önskan...

Så ordet Custom är fan det mest misshandlade ordet som finns i hojvärlden..

Det ordet fanns inte ens när vi byggde hojar på 70 talet...

Migael skrev:
2629922 Ibland finns det en tendens att det som är fult som stryk är dyrt som stryk :tungan

Delad smak, dubbelt så gott....

Last edited:
DR-Zätare skrev:
2629881 Personligen tycker jag att Excile bygger bland de snyggaste hojarna jag sett på Discovery Channel

Om det är Bikerbuildof på Discovery vi pratar om så måste jag nog peta in att jag tycker Salinas hojar är snyggare men den här tråden handlade ju om Exiles "fighter" iofs... :)
www.salinasboys.com

Till råga på allt elände så förstör Discovery en hel del när de översätter programtiteln till Den stora chopperutmaningen, de har inte en aning om vad chopper innebär..

Last edited:
Ubbejävel skrev:
2644048 Om det är Bikerbuildof på Discovery vi pratar om så måste jag nog peta in att jag tycker Salinas hojar är snyggare men den här tråden handlade ju om Exiles "fighter" iofs... :)
www.salinasboys.com

Till råga på allt elände så förstör Discovery en hel del när de översätter programtiteln till Den stora chopperutmaningen, de har inte en aning om vad chopper innebär..

Håller med, är själv jäkligt svag för bobbers, men har provat en waltz hardcoremaskin, så jag har den högt uppe på projekt å önskelistan..:tungan

Ubbejävel skrev:
2644048 Om det är Bikerbuildof på Discovery vi pratar om så måste jag nog peta in att jag tycker Salinas hojar är snyggare men den här tråden handlade ju om Exiles "fighter" iofs... :)
www.salinasboys.com

Jag brukar försöka undvika de flesta former av översättningar när det gäller fackterminologi eftersom det ofta blir helt fel. Det är ju åtminstone ett par missar i översättningen per program om man lyssnar på vad som sägs och läser texten.

ingen sf

skulle inte kalla den en street fighter. Snarare rat bike eller café racer. Svår att placera. Men den skulle vart snyggare med café racer bakdel, en rund variant. Men kan vara för att jag e helt insnöad på de :arsele

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back