Dyr långtidsparkering på Skavsta - bättre idé?

Det är dumsnålt att åka Ryan Air.
När du lagt på alla tillägg som parkering, flygbussar, bagage, mat, TID etc är du uppe i samma pris som en vanlig biljett med ett vettigt flygbolag.

parkeringen är väll inte dyrare än på arlanda.
men om du vill stå i oppeby så går ju skavsta bussarna (715 515)välldigt tätt.
jag bor i oppeby så du kan lämna bilnycklarna till mig kan jag flytta runt bilen åt dig medans du är borta:D

parkeringen är väll inte dyrare än på arlanda.
men om du vill stå i oppeby så går ju skavsta bussarna (715 515)välldigt tätt.
jag bor i oppeby så du kan lämna bilnycklarna till mig kan jag flytta runt bilen åt dig medans du är borta:D
De verkar gå varje halvtimme. Man åker från Smålandsgatan? Behöver man verkligen flytta runt bilen för att slippa P-bot?

När ska du ut? Jag jobbar men är det efter det kan du få åka V8 ut.

ta med en bultsax och klipp upp stängslet på parkeringen när du ska åka hem...

nej då ja bara skoja du kan lätt ställa bilen här. de tar cirka 10 minuter att gå till busshållsplattsen kanske är jobbigt om du har mycket packning.

Hur snål är du egentligen? Har du så dåligt med stålar kanske du inte bör resa överhuvudtaget? :confused

Kollar de efter kvitton på i bilarna?
För annars är det väl lätt att åka in i och ut ur långtidsparkeringen med mc, bara köra runt bommarna? Eller kan man få böter tro? Det måste finnas lite utrymme där man kan parkera en mc några dagar gratis?

Flyget kostar tot 400:- Minst 1300:- med reguljärflyg, och lika långt till båda flygplatser... men det är ju den vidriga parkeringen som alltså ev. kommer kosta lika mycket som hela resan... Så om ngn har tips eller på något sätt löst gratis parkering för mc så tas tips tacksamt emot! :)

Sist jag var med polaren till tyskland och köpte bil flög vi från skavsta.
Jag hade min bil på parkering där och när vi kom tillbaka på natten med polarens bil hade jag tappat bort lappen man var tvungen att ha för att komma ut.
Vi klurade en stund på hur vi skulle göra för att få ut min bil, men det slutade med att jag körde fram till bommen, polaren körde fram sin bil från andra sidan som om han skulle in på parkeringen, då åkte bommen upp, polaren backade och jag körde ut - den 2dagarsparkeringen kostade gratis :D

Det är dumsnålt att åka Ryan Air.
När du lagt på alla tillägg som parkering, flygbussar, bagage, mat, TID etc är du uppe i samma pris som en vanlig biljett med ett vettigt flygbolag.

Nejdå, det är supersmart om flygplatsen ligger bättre till beroende på vilken ort man ska till. Dessutom är de oftast i tid, det ÄR billigt och jag har då inte upplevt något strul (Åker Ryan Air minst 3 ggr/år).

Jag åker tex till från Stockholm till Zadar i Kroatien t/r:
Bilen från sthlm till Skavsta, ca 200 kr soppa t/r
Parkering för en v = ca 550 kr
Totalsumma för flyg inkl en väska 10 kg (handbage) och 15 kg incheckat samt övriga avgifter = 1100 kr (Kollat pris nu. I maj åkte jag för ca 500 t/r)
Hyrbil 1 v (Polo) ca 1200 kr

Korta rutter upp till 3 timmar är värt de upprätta stolarna i Ryan Air. Åker jag med dem skulle man kunna säga att man får en hyrbil på köpet (1100 kr) jämfört med vad bara flyget med de flesta andra bolag brukar kosta. Långtidsparkering på Arlanda kostar säkerligen det dubbla. :)

Däremot skulle jag tex inte åka med Ryan Air till London. Det är dumsnålt.

Trådlyft ftw.

Nejdå, det är supersmart om flygplatsen ligger bättre till beroende på vilken ort man ska till. Dessutom är de oftast i tid, det ÄR billigt och jag har då inte upplevt något strul (Åker Ryan Air minst 3 ggr/år).

Jag åker tex till från Stockholm till Zadar i Kroatien t/r:
Bilen från sthlm till Skavsta, ca 200 kr soppa t/r
Parkering för en v = ca 550 kr
Totalsumma för flyg inkl en väska 10 kg (handbage) och 15 kg incheckat samt övriga avgifter = 1100 kr (Kollat pris nu. I maj åkte jag för ca 500 t/r)
Hyrbil 1 v (Polo) ca 1200 kr

Korta rutter upp till 3 timmar är värt de upprätta stolarna i Ryan Air. Åker jag med dem skulle man kunna säga att man får en hyrbil på köpet (1100 kr) jämfört med vad bara flyget med de flesta andra bolag brukar kosta. Långtidsparkering på Arlanda kostar säkerligen det dubbla. :)

Däremot skulle jag tex inte åka med Ryan Air till London. Det är dumsnålt.

Att flyga med Ryanair är att stödja modernt slavarbete som är EU godkänt. Har man råd med annat SKA man flyga annat och inte stödja affärsverksamheten som de bedriver med att utnyttja människor från de länder med sämre ekonomi i Europa. Bor man och jobbar i Sverige och har ett "normalt" jobb då har man råd att flyga bättre dessutom. Annars får man se över sina utgifter man har varje månad.

Trådlyft ftw.

Att flyga med Ryanair är att stödja modernt slavarbete som är EU godkänt. Har man råd med annat SKA man flyga annat och inte stödja affärsverksamheten som de bedriver med att utnyttja människor från de länder med sämre ekonomi i Europa. Bor man och jobbar i Sverige och har ett "normalt" jobb då har man råd att flyga bättre dessutom. Annars får man se över sina utgifter man har varje månad.

Ska man vara moralisk och gå efter den filosofin så är det mycket man ska hålla sig undan. Till exempel så ska du inte köpa israeliskt odlade apelsiner, köpa dansk fläskfilé eller handvävda mattor.

Men vem bryr sig egentligen :confused: Inte jag åtminstone, gynnar det mig så är det bra.

Ska man vara moralisk och gå efter den filosofin så är det mycket man ska hålla sig undan. Till exempel så ska du inte köpa israeliskt odlade apelsiner, köpa dansk fläskfilé eller handvävda mattor.

Men vem bryr sig egentligen :confused: Inte jag åtminstone, gynnar det mig så är det bra.

Och av den anledningen kommer dina yrkesgelikar med svensk nationalitet snart vara arbetslösa, som i England.

Och av den anledningen kommer dina yrkesgelikar med svensk nationalitet snart vara arbetslösa, som i England.

What xibalba said. EU är alla rika länders död i Europa. EU är säkerligen det värsta som hänt Europa, i samma klass som digerdöden, två världskrig, medeltiden och dess gudsfanatiker. Bäst att flytta till Asien och överge det sjunkande skeppet västvärlden. Tråkigt, men med stor sannolikhet sant eftersom allt ska vara så billigt som möjligt och man då är villig att ge jobbet till den som gör billigast och inte kan engelska.

Dessutom är apelsiner för jävla äckligt.

Du menar på samma sätt som andra mer fysiska produkter kan säljas billigare än om de hade varit tillverkade i Sverige? Alltid när du har en produkt/tjänst som konkurrerar med ett lågt pris alternativt utförs i stora volymer finns det mycket att spara genom att dra in på bekvämligheter.
Klarar man inte av att ha det på sitt samvete ska man inte handla varor Made in "valfritt låglöneland" (vilket ofta är varor som just konkurrerar med ett lågt pris eller görs i stora volymer).

Du menar på samma sätt som andra mer fysiska produkter kan säljas billigare än om de hade varit tillverkade i Sverige? Alltid när du har en produkt/tjänst som konkurrerar med ett lågt pris alternativt utförs i stora volymer finns det mycket att spara genom att dra in på bekvämligheter.
Klarar man inte av att ha det på sitt samvete ska man inte handla varor Made in "valfritt låglöneland" (vilket ofta är varor som just konkurrerar med ett lågt pris eller görs i stora volymer).

Det finns 3 sätt att tjäna pengar.

1) Äga företag som säljer varor/tjänster.
2) Arbeta med att tillverka varor
3) Arbeta med att sälja sin tjänst

2an outsourcade väst under 90talet.
3an är det väst satsat på.

Tar man bort 2 & 3 finns bara driva eget kvar, och det finns knappast plats för 5 200 000 företag i Sverige.

Nej då, men en lagändring som förhindrar dessa människor att ta våra jobb så kommer vi nog snart få jobba kvar :tummenupp

Dessutom, du har alltid den privata sektorn att jobba åt. Det är inte många som vill anlita annat än svenska hantverkare trots att de vet att det går att få polacker som utför jobbet för 50:-/h istället för 440:-/h som i mitt fall.

Trådlyft ftw.

"Slavarbete". Det är folk som frivilligt tagit anställning på de villkor som arbetsgivaren erbjudit. Är det för dåligt betalt för svennar kan man ju arbeta med något annat eller i ett annat flygbolag. Till de allra flesta finns det jobb ändå.

Processen du beskriver ger ju folk från fattigare länder att tjäna mer pengar än de gör hemmavid så från ett europeiskt perspektiv så leder ju detta till en inkomstutjämning inom EU. Är det fel?

Men du köper kanske bara svenskt rakt igenom? Aldrig någonting som producerats i lågkostnadsländer?

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back