Dynojet kit, behöver hjälp

Danielk

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Kawasaki Z750
Som så många andra säkert, tillbringar jag en stor tid ute i garaget och pillar med hojjen, och väntar på att våren ska komma. Jag har läst runt ganska mycket på sporthoj och har till sist bestämt mig för att köpa ett dynojet-kit till min xjr-1200. Jag vet, vissa säger att det är bortkastade pengar, somliga att det är värt det. Tyvärr har inte jag den kunskapen att fila och meca med orginal delar, därav köpet. Det jag nu vill ha hjälp med, är ska man lämna in den till en verkstad som får justera förgasaren, man läser om så mycket firmor som lurar skiten ur folk. :mad: Jag har för tillfället inte den kunskapen som krävs(tror jag :kocko ), finns det någon sida eller är det någon som kan ge mig en snabblektion i hur man enklast fixar till förgasaren.

Tack på förhand Daniel

Last edited:
Nja jag skulle föreslå att du lämmnar den till någon som bänkar den ,dom håller på med förgasare hela dagarna + att du får allt ordentligt inställt.

Brukar dessutom vara fasta priser.

Danielk skrev:
Som så många andra säkert, tillbringar jag en stor tid ute i garaget och pillar med hojjen, och väntar på att våren ska komma. Jag har läst runt ganska mycket på sporthoj och har till sist bestämt mig för att köpa ett dynojet-kit till min xjr-1200. Jag vet, vissa säger att det är bortkastade pengar, somliga att det är värt det. Tyvärr har inte jag den kunskapen att fila och meca med orginal delar, därav köpet. Det jag nu vill ha hjälp med, är ska man lämna in den till en verkstad som får justera förgasaren, man läser om så mycket firmor som lurar skiten ur folk. :mad: Jag har för tillfället inte den kunskapen som krävs(tror jag :kocko ), finns det någon sida eller är det någon som kan ge mig en snabblektion i hur man enklast fixar till förgasaren.

Tack på förhand Daniel

Kolla med motospeed...Dom har väl koll om nån :tummenupp
Tror även dom har länkar över vart du hittar närmsta dynojet center.
www.motospeed.se

Läs inlägg om Dynojet's PLUS och MINUS en gång, så kanske det klarnar lite.

Varför ödsla kostnad på ett Dynojetkit när bänkoperatören ändå kommer att justera in storleken på dina huvudmunstycken?

Alternativ 1: Dynojet Kit à 1000+ kronor samt bänkning och injustering à 1500. 2500 pix.

Alternativ 2: Bänkning och injustering à 1500 plus 100 kronor för nya huvudmunstycken. 1600 pix.

Om bänkningen kostar 1500 eller 2500, skillnaden kommer ivfsh att bli 900 spänn.

Varför är ALLTID alternativ 1 så himla attraktivt? Kan det bero på alla dessa Dynojet-annonser i MC-tidningarna? Man kan har mycket roligare för 900 spänn än att få nöjet att klistra Dumbo-jet dekaler på sin hojs bensintank.

Kom bara ihåg, se till att bänkoperatören kan ge dig ett diagram med AIR/FUEL förhållande tillsammans med vrid OCH hästkraftkurva. Klarar de inte av det skulle iaf inte jag anförtro mig åt dem.

Dynojet!

Mitt "kitt" innehöll en nästan identisk nål. (skillnad= avsvarvning var lite vassare. orginal= ) Dynojet= > ) Obs!!! enbart yttersta toppen.
Sedan tillkom större munstycken och en borr för att borra ett hål i botten av trotteln. trottel fjäder var exakt lika lång, bred och hade samma gods tjocklek.

Visste jag bättre idag skulle jag inte ha inköpt ett Dynojet!

//Fredric

Tack för tipsen alla, jag ska försöka häva köpet.. Känns bra att kunna få lite tips och råd från lite mer erfarna mcförare..
:tummenupp

MvH Daniel

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey