Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
andersbrink skrev:Att en hoj är Dyno-jet'ad betyder bara att ägaren har lagt ut pengar på något onödigt. Är hojen dessutom "bänkad" betyder det bara att den inte går för klent på fullgas. Är det dessutom en lambdasond monterad i avgasröret vet man att ägaren varit intresserad av sin motors välbefinnande och att hojen i övrigt förmodligen är välskött.
En stämpel i serviceboken betyder bara att killen som äger en hoj har tummen mitt i handen eller har väldigt gott ställt - det säger ingenting om hojens interna skick.
andersbrink skrev:Att en hoj är Dyno-jet'ad betyder bara att ägaren har lagt ut pengar på något onödigt. Är hojen dessutom "bänkad" betyder det bara att den inte går för klent på fullgas. Är det dessutom en lambdasond monterad i avgasröret vet man att ägaren varit intresserad av sin motors välbefinnande och att hojen i övrigt förmodligen är välskött.
En stämpel i serviceboken betyder bara att killen som äger en hoj har tummen mitt i handen eller har väldigt gott ställt - det säger ingenting om hojens interna skick.
Det lurar bara fuckon(som inte vet hur det går till när verkstäder servar hojar) att betala mer för hojar med fullstämplade serviceböcker!bebbe skrev:Tyvärr säger det en hel del om andrahandsvärdet![]()
HanneZ skrev:Det lurar bara fuckon(som inte vet hur det går till när verkstäder servar hojar) att betala mer för hojar med fullstämplade serviceböcker!
Ja tro faan att firmor vill tvinga dig att serva hojen på firmor, det är bara ännu ett steg i lurendrejeriet!bebbe skrev:Försök du få ett bra pris på en firma som skall byta in din hoj om den inte är servad. Kan garantera att det blir ett rejält nerslag på priset om du har en, säg 1,5 år gammal hoj med 1500 mil på mätaren och inte ett papper på service! Sedan om den är bättre bara för att det är papper på det är en helt annan sak![]()
HanneZ skrev:Ja tro faan att firmor vill tvinga dig att serva hojen på firmor, det är bara ännu ett steg i lurendrejeriet!
bebbe skrev:Så allt är en komplott från alla firmor runt om i världenOm det inte hade funnits någon typ utav skötsen anvisningar så hade då inte jag velat ta en garanti om jag hade varit hoj tillverkare. Enligt dig så är ju alla "hemmapulare" bättre än utbildat folk
Det var inte riktigt det denna diskutionen handlade om. Utan mer "hur bra blir det på firmorna". Svaret är, vissa jäkligt bra medans vissa skit dåligt
![]()
237 skrev:2177383Min hoj är dyno-jetad med annat luftfilter,nålar och GPR blås.
Funderar nu på att köpa kn-filter men måste man göra en ny dyno för att den ska gå rent eller går det att justera själv på förgasarna ??
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|