Dyna Coil-Byta tändhattar

Gixxer_88

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2008
Hoj
Hojlös
Tjena,hade behövt byta 2 tändhattar till Dyna tändspolar,är det special eller finns den modellen att köpa på Mekonomen? Tacksam för ett svar från dom som vet.. Det är 7mm kopparvajjer i tändkablarna

//Andreas

Sen vet jag inte om man kan köra på "vanliga" tändstift.. Behövs det starkare kanske? Nån som vet

Last edited:
Se till att det är rätt motstånd i dom, märket spelar ingen roll. Annars kan andra delar i tändningen paja, om du har otur.

Vad ska man ha för motstånd i stiften då? När man kör med Dyna,har letat men inte hittat

Hej, jag kanske var otydlig. Det är alltså i tändhattarna du måste ha rätt ohmtal. Ibland står det på tändhattarna, tex 5 kohm. Är det bara spolarna som är bytta så är jag ganska säker på att originalvärden funkar utmärkt.

Det är sällan man behöver ändra val av stift, om vi inte pratar trim eller racingmotorer. Kör med tändstiften som är original eller motsvarande bättre, typ Iridium. Om du kör hårt kan du gå upp i värmetal nåt steg, men är inget annat ändrat ska det inte behövas.

Last edited:
Aha Tack då fattar jag lite mer :) Har inte sett att det står något på tändhatarna men ska kolla en extra gång, Dyna Coil är på 3 ohm med 7mm koppartråd

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph