DVI-HDMI - fungerar inte...längre

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har fått en ny tv pga ett garantiärende och fick då en nyare version av den jag redan hade.

Det står klart och tydligt i manualen att dvi-hdmi ska fungera samt att det ska vara VESA-standard och 1920x1080 60Hz vertikalt.

Har ett Nvidia GeForce 240 GT som jag använde med förra tvn och det gick bra att ha olika bild på tv samt datorskärm.

Jag har ändrat frekvensen till 60Hz, upplösningen blev automatiskt rätt men det blir fort. ingen bil. Har även provat att dra ner upplösningen till 800x600 utan bild.

Datorn känner av att det sitter i Sharp i andra änden av tvn. Ser Sharp bland skärminställningarna.

Jag vill ju dra på en fet hd-film o njuta av den nya bilden som ska vara så ooootroligt mycket bättre enligt gubben på Media Markt men nu blir jag ju bara ledsen :gråta

PS: Har även uppat båda tvns och graffekortets sw...

Har du testat att koppla något annat på hmdi porten? Har du testat koppla något annat till dvi porten på senaste?

Vad har du för OS på datorn? Mac, windows, linux OS/2?

Ofta tycker datorerna om att få känna in sig lite på sina skärmar när de startar.
Har du haft TVn ikopplad sedan datorn startades? om inte starta om datorn. Antagligen har du gjort det efterssom du uppdaterat drivisarna men assumtion is....

Så som jag har förstått det så är DVI och hdmi samma sk fast med olika kontakter och att hdmi kontakten har ljudmöjlighet i sig också. Så den skall säkert klara av det.

Har du testat att koppla något annat på hmdi porten? Har du testat koppla något annat till dvi porten på senaste?

Hmm, du tänker så. Ja, det kan ligga nåt (mycket) i det.
Ja, men bara en mediaspelare i tvn. Har inget mer som spelar upp hdmi.

Kan man köpa ett löst graffekort att komplettera med som har hdmi i båda utgångar tro? Kan ju va så att min dvi-port brände när den andra tvn gick sönder...

Vad har du för OS på datorn? Mac, windows, linux OS/2?

Ofta tycker datorerna om att få känna in sig lite på sina skärmar när de startar.
Har du haft TVn ikopplad sedan datorn startades? om inte starta om datorn. Antagligen har du gjort det efterssom du uppdaterat drivisarna men assumtion is....

Så som jag har förstått det så är DVI och hdmi samma sk fast med olika kontakter och att hdmi kontakten har ljudmöjlighet i sig också. Så den skall säkert klara av det.

W7

Har startat om massa gånger. Bla för att tvn blev huvudskärm hela tiden. Så jag fick i blindo hämta rutan med skär inställningar.

Ja, det stämmer Hdmi o dvi är samma fast dvi saknar ljudet. Fungerade perfekt med förra tvn.

Har ett sånt här moderkort

Med följande kortplatser:
2 x PCI Express 2.0 x16 ( CrossFireX: x16, x8-läge )
3 x PCI Express x1
2 x PCI

Kanske läge att hitta det billigaste kortet som finns och köra HDMI med det :va

Bifogat

• amd.jpg
    amd.jpg
    38.4 KB · Visningar: 52
Fan e jag trög nu eller? (läser igenom allt igen)
Japp det var jag. iallafall moving on...

Du har väl två dviutgångar på grafikkortet? Vad händer om du byter plats på skärm och tv?

får du bild på TVn när datorn bootar? innan windows börjar ladda.

Fan e jag trög nu eller? (läser igenom allt igen)
Japp det var jag. iallafall moving on...

Du har väl två dviutgångar på grafikkortet? Vad händer om du byter plats på skärm och tv?

får du bild på TVn när datorn bootar? innan windows börjar ladda.

Nope, har bara följande det på HÄR kortet:
1 x DVI-I (dubbel länk) - 29 pin kombinerad DVI
1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)
1 x HDMI - 19-stifts HDMI typ A

Varfär använder du en DVI -> HDMI om du redan har en separat HDMI på grafikkortet? Testat med den porten?

Själva kabeln bör inte vara något problem så länge du inte brytit några stift.

Varfär använder du en DVI -> HDMI om du redan har en separat HDMI på grafikkortet? Testat med den porten?

Själva kabeln bör inte vara något problem så länge du inte brytit några stift.

Tror jag hade den sladden från förra graffekortet. Ska nog prova att byta. Bra att någon är uppmärksam ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti