DVD-spelare med nätverk

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Hallå...

Funderar på om det finns några varianter av DVD-spelare som har inbyggt nätverk. Har sett att D-link har en, men är de de enda som har en så´n produkt? Helst med hårddisk...

Vill kunna utnyttja att jag har en hel del film på den vanliga pc:n, men slippa stöket med att koppla upp den mha tv-kortet varje gång jag ska se på film....

Jag har min moddade xbox till just detta ändamål, sen spelar jag lite ibalnd också men mest får den vara mediamaskin.

Hmm, hur bra fungerar det där att streama film via det trådlösa nätverket? Blir det hackigt och jävligt?

Om jag fick precis som jag ville så vill jag ha en dvd-spelare med hårddisk och nätverkskort, och allra helst med dvd-brännare också. Det verkar som att "Kiss" har såná spelare men de har fått rysligt dålig kritik... Med de kraven så verkar det bli ganska dyrt också...

Gallianoman skrev:
Hmm, hur bra fungerar det där att streama film via det trådlösa nätverket? Blir det hackigt och jävligt?
Jag använder inte det trådlösa kortet utan kör med kabel istället.
Min modell är en tidig variant som bara stödjer 802.11b, vilket teoretiskt ger 11Mb.
Nya modellerna stödjer 802.11g vilket är mycket bättre. Dock har folk ändå haft bekymmer med att spela upp DVD och annat material med extremt hög bitrate.
Men med kabel funkar det hur bra som helst.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back