Nyteknik
Bannad
Videon har pajat och DVD:n av okänt märke är smärtsamt osmidig. Och går inte att spela in på. Ett bra tillfälle att klippa banden med den analoga tekniken och byta ut två odugliga maskiner till en duglig har alltså ifunnit sig. Men vad ska jag köpa?
Jag vill alltså kunna spela in på den nya DVD:n. Jag är ingen tekniknerd utan vill bara ha nödvändiga funktioner. Såg i helgen att Siba säljer en Philips för 1790 kr. Verkar mycket billigt. Gick in på Net on Net som jag förväntade mig var ytterligare billigare. De har Philips DVDR3400 som kostar 1990 kr. Den på Siba har "i-Link". Den på Net on Net "Smart Algo". Vad är detta? Och vilka funktioner blir irriterande att vara utan?
Men framför allt undrar jag:
Vilken möjlighet har man med en DVD med hårddisk jämfört med en utan?
Jag vill alltså kunna spela in på den nya DVD:n. Jag är ingen tekniknerd utan vill bara ha nödvändiga funktioner. Såg i helgen att Siba säljer en Philips för 1790 kr. Verkar mycket billigt. Gick in på Net on Net som jag förväntade mig var ytterligare billigare. De har Philips DVDR3400 som kostar 1990 kr. Den på Siba har "i-Link". Den på Net on Net "Smart Algo". Vad är detta? Och vilka funktioner blir irriterande att vara utan?
Men framför allt undrar jag:
Vilken möjlighet har man med en DVD med hårddisk jämfört med en utan?