DVD-recorder MED Hårddisk, vilken?

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Har funderat på det länge nu, det börjar ju dyka upp DVD-recorders för lite halvvettiga priser nu (~4k).
Men alla de kan ju bara spela in på DVD-skivor. Jag skulle vilja ha en som har hårddisk också.. då det blir en väldig massa inspelande i veckan som man sen eg bara kan spela över. Dyrt i längden med skivor alltså.

Det jag undrar nu är alltså om det är någon som har någon erfarenhet av någon sådan här apparat? Det är alltså DVD till Tv vi pratar om, inte till dator..

Har kikat runt lite och det verkar som Pioneer och Panasonic har sådana, någon som har fler tips?

Har på något vis fått för mig att DVD+R skulle vara bättre vid redigering än DVD-R, men kanske inte spelar någon roll? Dock MÅSTE den ju klara RW-skivor. DVD-RAM känns väl lite förlegat så sådana skivor kommer jag inte köpa.

Ev skulle det också gå bra med en apparat med BARA hårddisk, men med nätverkskontakt eller liknande så kan jag bränna ner saker m.h.a datorn om andan skulle falla på.

Och nej... jag tänker inte bygga en minidator och ställa bredvid Tv:n

Så ge mig lite tips på produkter nu! Skriv gärna något om ni har egna erfarenheter av någon också. Priset är ju bra om det är så lågt som möjligt också så klart.. :-)

Bulan skrev:
Har funderat på det länge nu, det börjar ju dyka upp DVD-recorders för lite halvvettiga priser nu (~4k).
Men alla de kan ju bara spela in på DVD-skivor. Jag skulle vilja ha en som har hårddisk också.. då det blir en väldig massa inspelande i veckan som man sen eg bara kan spela över. Dyrt i längden med skivor alltså.

Det jag undrar nu är alltså om det är någon som har någon erfarenhet av någon sådan här apparat? Det är alltså DVD till Tv vi pratar om, inte till dator..

Har kikat runt lite och det verkar som Pioneer och Panasonic har sådana, någon som har fler tips?

Har på något vis fått för mig att DVD+R skulle vara bättre vid redigering än DVD-R, men kanske inte spelar någon roll? Dock MÅSTE den ju klara RW-skivor. DVD-RAM känns väl lite förlegat så sådana skivor kommer jag inte köpa.

Ev skulle det också gå bra med en apparat med BARA hårddisk, men med nätverkskontakt eller liknande så kan jag bränna ner saker m.h.a datorn om andan skulle falla på.

Och nej... jag tänker inte bygga en minidator och ställa bredvid Tv:n

Så ge mig lite tips på produkter nu! Skriv gärna något om ni har egna erfarenheter av någon också. Priset är ju bra om det är så lågt som möjligt också så klart.. :-)
Min polare säljer o monterar övervakningssystem,dom flesta använder hårddiskinspelning för att spara vad kamerorna ser.Enheten är stor som en halv laptop ungefär o har alla förekommande in o utgångar.Brukar ha den o en digicam i racebilen när det är tävling.Funkar kanon.Dom e dock inte billiga.Kan kolla om han kan fixa ett bra pris om du vill.

ktmjacke skrev:
Min polare säljer o monterar övervakningssystem,dom flesta använder hårddiskinspelning för att spara vad kamerorna ser.Enheten är stor som en halv laptop ungefär o har alla förekommande in o utgångar.Brukar ha den o en digicam i racebilen när det är tävling.Funkar kanon.Dom e dock inte billiga.Kan kolla om han kan fixa ett bra pris om du vill.

Låter ju inte helt tokigt...

Dock tvivlar jag på att den enheten har egen tvmodul, alltså för att kunna titta på någon annan kanal än den man spelar in på... Men det kanske finns någonstans det också..

Sen måste det vara hyffsat enkelt att fixa en inspelning osv, iom att jag räknar med att tjejen också ska kunna lägga in en inspelning.. :rolleyes:

Mao lär man kanske ha en enhet som är fixad för allt från början istället för egna småtrixlösningar.. men idén är ju inte dum

Vad skulle en sån där enhet kosta mellan tummen pekfingret?? Alltså bara på ett ungefär? <5000 / >5000 />10'000??

Last edited:
Tror inte att du är ute efter detta direkt, men nämner det ändå (utifall du tidigare hade tänkt skaffa digital-tv, eller byta din digitala mottagare).

Nokia (och säkert många andra fabrikat) har mottagre för parabol med inbyggd hårddisk, sådana som gör att man kan trycka på "pause" när man tittar på något som går i direktsändning, eller programmera för inspelning som vanlig video... Nokias modell som jag har kollat på heter 9902 om jag inte minns fel.

Bulan skrev:
Låter ju inte helt tokigt...

Dock tvivlar jag på att den enheten har egen tvmodul, alltså för att kunna titta på någon annan kanal än den man spelar in på... Men det kanske finns någonstans det också..

Sen måste det vara hyffsat enkelt att fixa en inspelning osv, iom att jag räknar med att tjejen också ska kunna lägga in en inspelning.. :rolleyes:

Mao lär man kanske ha en enhet som är fixad för allt från början istället för egna småtrixlösningar.. men idén är ju inte dum

Vad skulle en sån där enhet kosta mellan tummen pekfingret?? Alltså bara på ett ungefär? <5000 / >5000 />10'000??
Det är ingen tv-tuner precis som du gissade.Däremot är den intelligent,typ plug and play,så när du hookar upp en digicam så är det bara att trycka på rec på kameran så går hd-inspelaren igång oxå.För tre år sen gav vi 7000 för våran enhet på 80 gig.Så nu kostar den väl mindre antar jag.

The Doctor skrev:
Vänta ett tag till kommer bli ganska mycket billigare.
Jo det e klart.. så är det ju med det mesta.. :tungan

Som det är nu är det ju lite sjukt.. en DVD-recorder kostar ~4-5000, ska då ha en hårddisk i också så kostar det plötsligt det dubbla.. trots att själva disken (till dator) kanske kostar 800:- ut till slutkund.. Duktigt påslag de gör där..

Fanns lite priser på Pricerunner såg jag.. någon recension av en del också.

Lite till kan man väl kanske vänta.. men lite svårt också när man e lite lätt pryltokig.. :tummenupp

Och digitalmottagare vet jag att det finns med HD, men jag har kabel där jag bor nu.. men annars så..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park