Dvd-fråga

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Har samlat ihop pengar till en dvd - "sorund"

Vad ska man köpa??

en iaf hygglig dvd och gjärna högtalare 5.1(?) till det

Har 3000-4000 att lägga..

Tips behövs??

Vad behöver man för något??
vad är onödigt!!

Ledsen att säga det, men för dom pengarna finns ingen anledning att satsa på surround. Då får ut mer ljud för pengarna om du lägger 1000:- på billigast tillgängliga DVD och 3000:- på begagnade stereohögtalare.

Jonne_boy skrev:

Vad ska man köpa??

Tips behövs??

vad är onödigt!!

Kolla på netonnet...dom har bra grejer....leta upp en schysst anläggning och sedan så kollar du igenom den på www.pricerunner.se (com) fast allt det här har du kanske redan gjort...men så gör ja.....

* högtalare
* högtalar kablar
* Receiver
* Subwoofer ( inte behöver...men det är sååå mkt bättre )
* Regionsfri DVD är ett plus !

* Säkert mera saker men det är plånboken som bestämmer

När man köper högtalare o likande produkter...ÄR DET BÄSTA att lyssna på grejerna...det är inte bra att beställa utan det...

Bara så du vet....

Jonne_boy skrev:
det finns inget typ, "set" med högtalare och DVD som är godkänt..
Får du ett sånt här system begagnat för 3-4 papp så slå till. Om du vill ha nytt, spara ett tag till :)

Tyvärr så finns det inga genvägar när det gäller ljud,jag har inget värsting direkt men jag har säkert lagt 20k på mitt.

Du kan nog hitta något som låter helt okej för de pengarna.

Jag lägger mycket hellre pengar på min stereo än min hemmabio så därför blev det ett enkelt system från sony som låg runt 5k ungefär(exkl dvd iofs). Det bör väl finnas bättre grejer nu som kostar betydligt mindre.

Ska du enbart ha för film så krävs det inte särskilt mycket i mina öron...visst låter det häftigare i ett system som är påkostat, men såvida man inte är en riktigt cineast så är det nog inte så kinkigt...

obs!
Det är fullt möjligt att det hör inlägget innehåller en hel del stavel och nonsens...isf så är det Mavericks fel...han köpte alldeles för mycket sprit..

Ett paket med bra ljud får du inte för 3-4000, men det beror ju helt på vilka krav du har. Du kan ju få ett eltax dvd-reciver(5.1)-högtalar paket för 2500:- och är du inte ljudbög så kanske du e nöjd i alla fall?. Jag har lagt en bit över 50000 på mina hembiogrejor och det är ju ändå snikgrejor i mångas ögon så du får väl väga hur mycke filmfreak du är kontra hur mycket du vill lägga ut. För vem skulle inte gladeligen plöja ned 2-300 tusen i sin anläggning om man bara hade råd?.

Ähhh, köp dig ett billigt system till att börja med. Men du mräker fort att du vill ha mer men det är ju klart bättre än inget alls till att börja med. Jag gick från gammalt pioneer-2kanals till hyffsat surround direkt och har har lagt ut hyffsat mycket på det nu iaf men är fortfarande inte nöjd. Men vore jag du skulle jag köpa ett komplett för 4-5000, det finns hyffsade för det priset. Pioneer har en komplett för runt 6000, finns säkert billigare på en del ställen.

Kan detta paket vara något för dig???? Finns hos DVDirect i Sthlm

http://www.dvdirect.net/products_players_1.asp?id=Pioneer

Info om paketet:

DCS313 multiregion

ALL CODES 1-6
AUTO REGION DETECT
RCE FRIENDLY
I.C.O.S. Modified
Adding an element of functional design, this home cinema system delivers pure cinematic surround sound to your living space. Cutting-edge sound technology like Dolby Digital, DTS and Dolby Pro Logic II (including extended “Music” parameters: Centre Width, Dimension and Panorama) processing and the new Dialogue Enhancement DSP feature for enhanced centre channel reproduction, are perfectly packaged in the curvy main unit and corresponding superb-sounding surround satellite speaker set and subwoofer. Don’t let the slim lines of this unit fool you. The system still packs power — 450 W (75 W x 6) RMS. The ideal partner for digital living, it can play back DVD-Video, DVD-RW (both “Video” mode and “Video Recording” mode), DVD-R, CD, VideoCD, SVCD, CD-R and CD-RW, as well as JPEG, WMA and MP3 files on CD-R and CD-RW discs. Ease and convenience are second-nature thanks to a realm of intelligent elements ranging from the restyled, straightforward TV preset remote control and easy Room and Seat Position Set-up to installation extras like the colour-coded one-touch speaker terminals and Euro-SCART terminal for easy installation and pure RGB video output

Pris Sek 4295

Jonne_boy skrev:

Vad ska man köpa??

Tips behövs??

vad är onödigt!!

Bifogat

• pioneerdv313_detailpage.jpg
    pioneerdv313_detailpage.jpg