DVB-T USB Tv mottagare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har hittat en USB sticka som jag köpte för länge sedan, en sån där TV mottagare för marksänd digitaltv, men CD skivan med själva programmet man skulle installera är försvunnen.

Jag installerade programmet på två olika datorer jag hade då, men båda datorerna var för kassa, nu har jag ny dator och tänker prova igen, men då behöver jag programvaran.

USB-stickan heter Lite ON, och programmet som följde med hette Savvy TV, nu har jag googlat ögonen gröna och inte hittat det programmet, däremot hittade jag tips på andra programvaror som skulle funka (bättre?) till den USB stickan.

Nu undrar jag om någon här kan hjälpa mig att få det att fungera, med savvy-tv eller annan programvara.

Funkade det?

Det fungerade, men windowsburken står nere på golvet i ett hörn på bottenvåningen i ett betonghus, så några kanaler hittade den inte.
(jag hade bara den lilla medskickade magnetfotsantennen)

Det var mest för att provköra den.

Nu har jag gett mig på att installera den i laptopen där jag kör Linux istället, den dök direkt upp som en enhet, korrekt identifierad som en DVB, men sedan hittade jag ingen fungerande programvara innan jag somnade ifrån experimentet (laptopen fungerar som internetradio/tv/E-bokläsare kvällstid)

Men ett program verkar lovande Klean tror jag det hette.
Enda bekymmret var att skapa en fungerande configfil för min lokala sändare, det fanns färdiga för ett flertal andra sändare.

Nåväl, jag tar tag i det när jag får tid över...

Det fungerade, men windowsburken står nere på golvet i ett hörn på bottenvåningen i ett betonghus, så några kanaler hittade den inte.
(jag hade bara den lilla medskickade magnetfotsantennen)

Det var mest för att provköra den.

Nu har jag gett mig på att installera den i laptopen där jag kör Linux istället, den dök direkt upp som en enhet, korrekt identifierad som en DVB, men sedan hittade jag ingen fungerande programvara innan jag somnade ifrån experimentet (laptopen fungerar som internetradio/tv/E-bokläsare kvällstid)

Men ett program verkar lovande Klean tror jag det hette.
Enda bekymmret var att skapa en fungerande configfil för min lokala sändare, det fanns färdiga för ett flertal andra sändare.

Nåväl, jag tar tag i det när jag får tid över...

Behöver du frekvenser på sändaren så finns det på: http://www.teracom.se/?page=5184
Men det visste du kanske.

Jorå, det visste jag, och den infon har jag hämtat, men sedan skulle man omvandla det till en configfil med ett sudo kommando i ett terminalfönster, det var ungefär då ögonlocken blev väldigt tunga....

Jag hatar egentligen datorer

HEHE
Har just köpt en ny Dreambox, den gamla dog.
Den är ju också linuxbaserad och den nya är ganska annorlunda i vart den gör av filer och sånt, så jag känner igen det där med tunga ögonlock :hihi

Har ju fått den att funka men sen vill man testa olika images och plugin med krascher som följd.
Allt måste ju ske när resten av familjen sover så det inte stör deras tvtittande .
Att man aldrig kan låta bli att pilla med saker som funkar... :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...