Dunlop Sportexmax

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till.

Fick köpa ett Dunlop Sportexmax 180/55 (50? - för mörkt i garaget så jag kunde inte se, och minnet sviktade, kommer inte ihåg vad det stog i affären...) för 600kr.

Vad är detta för ett däck?
Är det bra?
Är det Touring - Touring/sport - sport - suddgummi(rejsdäck...)??

Jag har f*n inte den blekaste.

Men, för 600kr monterat och klart så är inte jag så petnoga, med tanke på att mitt Michelin Pilot Road hade 3 veckors leverans tid och mitt Mz3 var BLANKslitet så var lite desperat...
Är det ett bra pris?

Plz help. :)

Tja, till din hoj så är den säkert bra då du inte har den extrema effekt kurva som min har. Som original sitter det ett par Bridgestone däck på, men dom är inte bra på en sån extrem hoj. Jag ska oxå ha Dunlop sportmax på inom kort, men mina är RR, alltså race replica, får se hur bra bett dessa har.

chrille-r1000 skrev:
Tja, till din hoj så är den säkert bra då du inte har den extrema effekt kurva som min har. Som original sitter det ett par Bridgestone däck på, men dom är inte bra på en sån extrem hoj. Jag ska oxå ha Dunlop sportmax på inom kort, men mina är RR, alltså race replica, får se hur bra bett dessa har.

Kanske ska nämna för dem såm råkat missa det, men jag har numera 81hk på slangen och 105 Nm (oxå på slangen). Så ingen mes Bulle längre. :D

Ehe, visst, LÅÅÅÅÅNGT från en Gixxer 1000, jag jämför inte på något sätt. Ville bara säga att Bullen ätit upp sina ryss femmor som en duktig vovve. :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph