Dunlop i Norrland?

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
CB1000RA TT600RE
Jag ska åka på en längre semesterkörning norrut och kommer att behöva nytt bakdäck under resans gång. Jag har kört på Dunlop Roadsmart några år och är väldigt nöjd med det, men det verkar svårt att hitta återförsäljare längs min färdväg. Är det någon som vet om det finns någon däckfirma som för Dunlop någonstans i typ Åsele, Dorotea, Strömsund, Östersund, Åre eller någonstans på vägen eller i närheten?

Tack på förhand!

/ Jonas

Om du inte hittar något annat så kan väl hojdack.se skicka däcket direkt till de lokala Vianor-verkstäderna (finns i Lit och Undersåker).

Tack, det var ingen dum idé! Enda problemet är att min tidsplan är lite... lös. Men om det inte finns nån annan lösning så är det absolut ett alternativ. Bra tips!

Slå in en ort du är sugen på och klicka på "hitta" så får du fram alla återföräljare inom tio mil eller något.
http://www.dunlop.eu/dunlop_se/dealer-locator/
Dock är minst hälften av träffarna bilverkstäder.

Dessutom kan det vara en ganska stor chansning att åka till de här trakterna och tro att en däckverkstad som säljer Dunlop mc-däck ska råka ha just rätt dimension, mönster och modell inne. De kanske har Dunlop i stort sett bara för att någon speciell kund brukar efterfråga det till sin hoj. Eller så har de bara däck till crossar och fyrhjulingar hemma för att de just inte säljer något annat. Och i övrigt trycker de hårdare på att sälja något annat märke av mc-däck. När man sedan insett det är det 15mil till nästa ställe som säljer Dunlops mc-däck.

Satsa istället på att göra en fet burnout med ditt nuvarande däck och byta i hufvudstaden innan du åker på semester. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT