K-Micke
Ny medlem
Vart kan man köpa det där "Cralle-paketet", alltså ett set D208GP/A för 2995:-? Måste man ha en kupong eller nåt? Jag har givetvis slarvat bort de jag fick på Racingworlds bankörning. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Gixxer 1000 skrev:Är det dom som är 190 med 55 profil?
Hörde på ringen att dom är grymt bra, någon här som testat??
Hållbarhet?
Geiger skrev:Var det inte 60 Profil tom?
Mattias skrev:Värt att tänka på är att Dunlopdäcken inte är det minsta stabila rakt fram. Mycket orolig styrning kan man vänta sig.
Personlig uppfattning. På "sävliga" hojar, typ Ducati 9XX gör det inget, men på redan nervösa cyklar som R1, R6, ZX6R så kan det bli lite fladdrigt. Inget som inte går att bota med lite mindre ryckig körstil, iofs. Är du digital med reglagen kommer Dunlopdäcken att meddela dig om detta... Min R1 blev riktigt vinglig med D207GP på, D208GP är förvisso något bättre, men inte alls lika stabila som Pirelli/Metzeler.twinner skrev:Vilka? 190 eller 180 Dunlop? Hur vet du?personlig uppfattning,hörsägen eller vetenskapliga fakta?
Vill gärna veta,eller är det bara när dom pressas hårt på bana?![]()
//Mackan
Mattias skrev:Personlig uppfattning. På "sävliga" hojar, typ Ducati 9XX gör det inget, men på redan nervösa cyklar som R1, R6, ZX6R så kan det bli lite fladdrigt. Inget som inte går att bota med lite mindre ryckig körstil, iofs. Är du digital med reglagen kommer Dunlopdäcken att meddela dig om detta... Min R1 blev riktigt vinglig med D207GP på, D208GP är förvisso något bättre, men inte alls lika stabila som Pirelli/Metzeler.
Jag har en helt annan uppfattning än du, nästan iaf.Mattias skrev:Personlig uppfattning. På "sävliga" hojar, typ Ducati 9XX gör det inget, men på redan nervösa cyklar som R1, R6, ZX6R så kan det bli lite fladdrigt. Inget som inte går att bota med lite mindre ryckig körstil, iofs. Är du digital med reglagen kommer Dunlopdäcken att meddela dig om detta... Min R1 blev riktigt vinglig med D207GP på, D208GP är förvisso något bättre, men inte alls lika stabila som Pirelli/Metzeler.
Lasker skrev:Jag har åkt på cralles gamla däck....dunlop 208gp+ den mjukaste blandningen fram och den hårdaste bak. Min uppfattning om däcken är att dom va väldigt hållbara och gav ett riktigt bra bett i kurvorna for mej höll dom två banåkningar innan gummit va helt slut på kanterna.
Dock så kan jag hålla med om att dom va lite instabila rakt fram och gav pendlingar i styret, men det löstes ju enkelt med att snäppa åt styrdämparen lite.
Otroligt lättsvängda däck måste jag säga, lite sega att få värme i på gata.
Kanske inga däck att rekomendera för nybörjaren..... men vad vet jag..
Mattias skrev:Värt att tänka på är att Dunlopdäcken inte är det minsta stabila rakt fram. Mycket orolig styrning kan man vänta sig.
Mattias menade som jag förstod hans första inlägg bara egenskaperna rakt fram och inte kruvtagningen. Med tanke på efterkommande inlägg verkar flera dela hans uppfattning.Ravetrancer skrev:Jag har en helt annan uppfattning än du, nästan iaf.
Dom må vara lite nervösare rakt fram, men dom svänger fan bra dom däcken. Körde första ggn med dom i slutet på säsong 2002 och har sen dess bara kört med dom undantaget en bandag med Rennsport. Har innan dess bara kört med rennsport vilka iofs har allt grepp man önskar sig, men jag skulle inte tala ner Dunlopen så mycket som du gör. Dom har ett grymt grepp och är klart ett däcka i toppklass![]()
K-Micke skrev:Jo, tydligen. Jag kan köpa beg 190/60 ex Veidec däck, men jag vetifan om det får plats på min gsxr -97. I vilket fall så måste huggern väck annars lär det skrapa i den.
Kan man få dom i 180/55?
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |