Duell

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Tuono 1000 Factory BMW R1200S (det kommer mera)
Helt meningslös fråga egentligen, men undrar om det finns någon koppling mellan företagen
Motorfirma Holger Duell (saxat från "det gamla Göteborg" 2004 hade företaget 125 anställda i Sverige och Norge. De sålde då reservdelar till fyrhjulingar, mc, mopeder, cyklar, båtmotorer och snöskotrar. Samma år såldes företaget av bröderna Duell till Thomas Wahlberg och Björn Johansson. 2013 sålde de 2/3 av företaget till belgiska Moteo Group (senare Bihr) som 2016 även köpte resterande tredjedel. 2017 flyttade firman till Högsbo. Tidigare i år (2019) gick dock företaget i konkurs efter flera år med förluster.)
och finska Duell?

Helt meningslös fråga egentligen, men undrar om det finns någon koppling mellan företagen
Motorfirma Holger Duell (saxat från "det gamla Göteborg" 2004 hade företaget 125 anställda i Sverige och Norge. De sålde då reservdelar till fyrhjulingar, mc, mopeder, cyklar, båtmotorer och snöskotrar. Samma år såldes företaget av bröderna Duell till Thomas Wahlberg och Björn Johansson. 2013 sålde de 2/3 av företaget till belgiska Moteo Group (senare Bihr) som 2016 även köpte resterande tredjedel. 2017 flyttade firman till Högsbo. Tidigare i år (2019) gick dock företaget i konkurs efter flera år med förluster.)
och finska Duell?

Screenshot_20230407-095107.png

Var väl någon konkurs inblandad där också eller möjligen rekonstruktion.

Nope, inte på finska sidan.
Dom hade köpt sig fria innan han cykelfånen började stirra till allting.

Dom kunde köra vidare med "Duells" i namnet när bitarna föll isär i Sverige.

Synd att döttrarna A och M inte tog över Duells Sverige. Det hade blivit mycket bättre än eländet som blev med de nya ägarna.
Dom är otroligt duktiga bägge två på allt dom tar sig för - men hade inte intresse i familjeföretaget.

Finska Duell-Bike Center borde dock även de överlåta verksamheten till någon mer kapabel.
Virrpannekvoten i den firman verkar ha ökat exponentiellt över de senare åren.

Finska Duell-Bike Center borde dock även de överlåta verksamheten till någon mer kapabel.
Virrpannekvoten i den firman verkar ha ökat exponentiellt över de senare åren.
Det var inte snällt sagt, jag har en kompis som jobbar där.

Det var inte snällt sagt, jag har en kompis som jobbar där.
Nåja, det var skarp, men ärlig kritik.
Det är ju inte så att jag påstod att alla som jobbar där är idioter, men någonstans bland de 193 anställda så finns det nog några stycken. Och det verkar värre nu, än säg för 5 år sedan.
Jag har tex goda vänner som jobbar för Viking Line, det förhindrar inte att jag tycker att företaget är ett mörker att ha att göra med. Och inte har jag illa upp om någon kritiserar dem heller.

Hur som helst så får din vän mer än gärna bevisa att jag har fel.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti