Ducati S2R tänka på

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
Ska kolla på en Ducati S2r -07 i helgen. Vad ska jag tänka på? vanliga fel och svagheter. Haft många hojar men ingen Ducce så det e lite nytt.
En annan fråga, varför har ducce torrkoppling? Fördelar/nackdelar
Tacksam för all info jag kan få

S2R1000 har torrkoppling, S2R800 har våtkoppling.

Jag hade den med våtkoppling. Torrkoppling är lite råare och "lite mer ducati" om du förstår vad jag menar.

Riktigt go hoj på alla sätt - jag ångrar att jag gjorde mig av med min. Jag kommer inte på något alls som krånglade på min så vet inte riktigt vad du ska kolla på.

Å fan, trodde alla ducce hade torr

När de finns i stor och liten variant, typ 800/1000, 848/1098 osv så har ofta den mindre våt- och literhojen torrkoppling. Fast då finns det ju undantag också, de äldre som 748/996 där båda har torr.

Köp en med mycket tillbehör. Termignoni helsystem är sexigt på den, mycket snyggare än bara slipon.

OK, Termignoni helsystem sitter på annars så hade den inte så mycket extra.

Du frågade om för-/nackdelar.
Nu har jag bara haft en S2R 1000, men jämfört med TL:n så är den inte som ett hangarfartyg att sitta på, vilket iofs är en nackdel om du är jättelång. Sen är den ju snyggare om det är intressant ;) dessutom är det (väl) en betydligt modernare hoj med allt vad det innebär. Vill du dessutom piffa lite finns det en biljon prylar att hitta på ebay, många delar är kompatibla med andra Duccemodeller. OCH, om du går med i Ducceklubben får du automatiskt ett forum som är proppfullt med råd, tips och nya vänner :yoparty

Back