Ducati.. Provkörningslastbilen i Stockholm

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Idag (lördagen den 27:e Maj) mellan 10:00 - 15:00 så har Ducati provkörning vid Wennergren Center i Stockholm.

Leta efter den stora röda lastbilen.

Det jag såg som fanns var
Monster S4RS - 140 hk
999S - 145 hk
Sport 1000
Sport Touring - ST3
Monster 695

Och lite andra.. Klockan 15 packar de ihop och skulle upp till Gävle till imorgon..

Tyvärr fick man ej provköra Sport 1000, den var holländskreggad.

De hade dessutom en Monster 1000.

Hojarna kom direkt till Touringbutikens kvällsöppet idag från Stockholm-mellanlandning före Gävle imorrn. Sport 1000 fanns svenskregad för provkörning. Kanske inte den mest ergonomiska körställningen men vilket charmtroll . Monster S4RS- smaskens till sista slicken

amullo skrev:
2193089 Idag (lördagen den 27:e Maj) mellan 10:00 - 15:00 så har Ducati provkörning vid Wennergren Center i Stockholm.

Monster S4RS - 140 hk
999S - 145 hk
Sport 1000
Sport Touring - ST3
Monster 695

Och lite andra.. Klockan 15 packar de ihop och skulle upp till Gävle till imorgon..

Monster 1000 också, tror det är samma motor som i sport touring? Litershoj på 95 hk, lite för trött, dåligt vindskydd för min del, dock fina vägengenskaper, lätthanterlig, inget bottenvrid ligga på 5:an o 6.an i 90 i vrida på är ju elakt värre som en jättvibrator/ smärre jordbävning..

Vem???

Vem var det som körde med mig, jag körde en 999s och du körde monster s4rs. Vi körde mot arlanda och svängde avfarten mot kista och körde lite i solna. Hör av dig!!!!

//Alle

allebaric skrev:
2194462 Vem var det som körde med mig, jag körde en 999s och du körde monster s4rs. Vi körde mot arlanda och svängde avfarten mot kista och körde lite i solna. Hör av dig!!!!

//Alle
Det va jag, skrev mer i den andra tråden hehe:)

amullo skrev:
2193089 Idag (lördagen den 27:e Maj) mellan 10:00 - 15:00 så har Ducati provkörning vid Wennergren Center i Stockholm.

Monster S4RS - 140 hk
999S - 145 hk
Sport 1000
Sport Touring - ST3
Monster 695

Var just in på ducatis hemsida . Tyckte det lät lite mucho med 140hk i s4rs .
Och se där ljug med 10 häst men det är riktigt bra ändå för att vara ett italienskt märke .

gabor..

Jo, jag kom på det. Jag höftade till det lite, måste jag erkänna. Men med "standard" utrustning så ligger det på 140.. typ.. (standard utrustning: Öppna blås, borttagen katalysator, öppnare insug och annan mappning på bränsleinsprutningen)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT