Ducati monster körhöjd mm

tomaxx

Tomax
Gick med
16 May 2007
Hoj
Ducati m900
Hej alla.

Jag har nyss köpt en Ducce Monster 900 och jag undrar om ngn vet ngt om bakdämparens konstruktion. Varför har man valt att göra denna med en hävarm över kolven och ett stag mellan hävarm och sving? Man kan se staget som ett uppochnedvänt U över bakhjulet. ngn ide?

Dessutom har jag läst att man skall kunna justera sitthöjden på en monster med denna konstruktion, ngn som vet/har gjort det?

Sista fråga, ngn som har erfarenhet om att korta rumpan på ett monster? Hur bör man/bör man inte göra? Det finns ju en vajer som är till sadellådet som löper i den sista biten av ramen, som vissa kapar av för att rensa baken. Hur gör man med den för att få sadellåset att funka?

mvh Tomas

Jag kapade min precis bakom sadellåset.. jag ser ingen anledning att kapa ramen så den blir kortare än sadeln.

Jag kapade min precis bakom sadellåset.. jag ser ingen anledning att kapa ramen så den blir kortare än sadeln.

Nej, precis, men iaf på min hoj, så löper en vajer från själva nyckelhålet runt till ramens ände och tillbaka till låsmekanismen. Om man kapar efter sadellåset så måste man dra om vajern och jag undrar om det blir svårt att få till bra. Man har inte så mkt plats under där då det är ganska tajt.

/T

Man måste väl vara medlem där för att få läsa forumen? Jag är inte medlem, men kanske skall gå med för att få nyttja skylt- och bullerfonden...

Och för att få tillgång till alla våra kul bandagar och andra sociala aktiviteter kanske ;)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!