Kanske dax å byta/köpa vinterbil
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=66373
Spännande samarbete ivf

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=66373
Spännande samarbete ivf

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
alfa har ju bara döpt bilen till Ducati core,, har ju inget med DUCATI MC att göra ^^
alfa har ju bara döpt bilen till Ducati core,, har ju inget med DUCATI MC att göra ^^
Precis, pula med insprutningen kunde dom ju göra själva,
det enda som är annorlunda är ju färgerna.
Tyckte kanske att de kunde gjort något roligare än en diesel på 150 hästar.. Inget som skriker körglädje direkt kanske.
Tyckte kanske att de kunde gjort något roligare än en diesel på 150 hästar.. Inget som skriker körglädje direkt kanske.
Tyckte kanske att de kunde gjort något roligare än en diesel på 150 hästar.. Inget som skriker körglädje direkt kanske.
Tyckte kanske att de kunde gjort något roligare än en diesel på 150 hästar.. Inget som skriker körglädje direkt kanske.
Bilmässigt sett så är väl 0-100 på 8-sek ok men detta är ett sporthojsforum och då kan det lika gärna vara 8dagar då allt över 5 sekunder inte räknas....
Sen kan man ju undra varför man ska köpa en diesel nu när bensinen är billigar och du slipper den extra skatten...
Dessutom är inte skatten på en diesel med partikelfilter så mycket blodigare än på en vanlig bensinare nu för tiden.Dieseln drar ju betydligt mindre än bensinaren, kör man mycket ger det ju effekt i plånboken. Om man se'n har bilen på företaget (som då betalar skatten) så blir det betydligt billigare med diesel.
Dieseln drar ju betydligt mindre än bensinaren, kör man mycket ger det ju effekt i plånboken. Om man se'n har bilen på företaget (som då betalar skatten) så blir det betydligt billigare med diesel.
..."alla vill köra alfa men ingen vill äga den" och det kanske inte stämmer men jag passar mig ändå!
Ungefär lika häftigt som H-D versionen av VW Caddy.![]()
http://www.volkswagentransportbilar.se/caddy_kampanj_0706/
Dessutom är inte skatten på en diesel med partikelfilter så mycket blodigare än på en vanlig bensinare nu för tiden.
Det där att diesel innebär tråkiga bilar är en gammal fördom som inte längre är sann. Kollar du på siffrorna så är ju faktiskt 0-100 på 8 sekunder ganska snabbt. Den spöar ju i alla fall en hyfsad andel av bilarna som finns ute på svenska vägar.
Ska du få samma prestanda och känsla av motorstyrka med en bensinare så måste du upp på åtminstone en 200hk bensinsnurra. Ser man det ur det perspektivet så är det troligen en pigg liten rackare.
Jag hade förut en audi 100 2,5 tdi avant och en audi 80 2,0E. Båda hade 115 hästar. Dieselbilen var dock drygt 1 sekund snabbare upp till hundra trots att den var drygt 300 kilo tyngre.
Den enda nackdel som man i dagsläget får med en diesel är att dieselmotorer är lite tyngre och därför blir bilarna gärna framtunga. Det kan därför vara svårt att få till ett responsivt chassie. Annars finns det egentligen bara fördelar med en diesel.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |