Ducati 996 sps-00 STULEN!!

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Hittelön 10.000kr. STULEN!! Ducati 996 sps

Jaha då har det hänt!

Natten mellan 18-19 Juni, blev min kära ducce stulen. Hon stod i ett underjordiskt garage, två våningar ner. För att komma ner, så måste man ha magnetkort, som man drar i två olika kortläsare. Samt en gång när man ska ut.

Parkerade henne ca kl 21.00 igår kväll. För att sedan idag, packa upp henne och köra till Knutstorp idag. Var nere i garaget kl 06.00 i morse, och då var hon borta :mad:

Finns inga spår efter ingrepp eller liknande. Antagligen bortburen/upplastad, sen bortforslad.

Lätta Kännetecken:

* Regnr: RFS 163
* Guldfärgade Magnesiumfälgar
* Brembo bromspump
* Öhlins fram och bak.
* Race-luftburk i kolfiber (löstagbara sidor)
* Miniskylt in under bakkurts.
* Fasta race-fotpinnar
* Numrerad #1163 (tror jag)

Adressen där hon bodde innan var:

Eklandagatan/Göteborg

Om ni ser något eller liknande, så finns jag dygnet runt på 0730-676709

Hittelön 10.000kr!

Bifogat

• 600x800.JPG
    600x800.JPG
    119.4 KB · Visningar: 464
Last edited:
Shit. På eklandagatan var jag och kollade på en bostadsrätt förra veckan. Lycka till!

Neeeeeeej!!! Fy f-n vad surt!!! :(

.
..
...
Nycklar och magnetkort till gemensamma garage verkar funka bra. Verkar mest göra låsta garage till gottepåsar för VIP tjuvar.

Visst är det så att varje magnetkort har ett eget ID, vilket gör att man kan kolla i fastighetsägarens inpasseringslogg vilka som har gått in under kvällen/natten.
Kolla med polisen om de inte kan få fram detta.

Göran skrev:
2246051 Visst är det så att varje magnetkort har ett eget ID, vilket gör att man kan kolla i fastighetsägarens inpasseringslogg vilka som har gått in under kvällen/natten.
Kolla med polisen om de inte kan få fram detta.

Ringde just till dom som har garaget. Varje magnetkort är inte unikt :(
Men däremot så ska dom kolla vad kamrerorna lyckades filma inatt.

Synd med korten, det borde väl nästan vara krav på det inkl en personlig kod.

Hoppas filmningen ger något

Hur jäkla lång tid kan det ta o kolla på den där filmen.... kan inte telefonen ringa snart :mad:

Helvetes också Peppe!!!! Lider verkligen med dig, nu går det väl minst en månad
(om inte hojen hittas) innan du får något att åka på igen?

Har du den minsta aning eller misstanke om vem det kan vara? Har du sett
folk kika lite "för" mycket på din SPS, t o m in under kutsen för att se reg-skylten?

Skriv gärna hur den var låst, var den t ex faslåst i annat föremål med kedja?

Detta avgör saken! Nu kommer jag plocka bort reg.skylten HELT. Jag tar
hellre böter för avsaknad av reg.skylt än att ge kriminella chansen att spåra reg.nummer till adress.

- Den som är så fin, - din SPS !!??

Det är verkligen upprörande ! :gnissla

Undrade just var du var idag. Du behövdes på Knudan. Inte minst
för att få tyst på alla skåningar och andra utsocknes folk. :hihi

Tack för alla dom värmande orden.
Det behövs i stunder som dessa. Först kände jag bara likgiltighet. Man är ju försäkrad tänkte jag. Sen blev jag lite ledsen i ögat... nu är jag mest förbannad, riktigt jäkla rosenrasande.

Har snackat med garageägare m.m idag. Dom har inte kunnat se något misstänkt på filmen. Altså ingen onormalt stor bil, som kan rymma en eventuell ducce. Om dom nu åkte ut genom porten, så ska det inte undgå att komma på film.
Men var faen tog dom då vägen om dom inte fastna på bild??

Begav mig ner i garaget, för att forska lite.... För några poliser kommer ju inte kollar.
Med andra ord slängde jag på mig den rutiga dubbelskärmmössan, och placerade lite lagom käckt pipan i mungipan. Tvingade oxå med min låssaskompis, som idag fick heta Watson.

Började med och kolla själva brottsplatsen (parkeringsficka 127) Man kunde klart och tydligt se märken efter att framhjulet hade släpats en bit (styrlås och skivbromslås fanns) Tecken på onaturliga däckspår uppdagades oxå. Vet dock inte om dom går att koppla till själva gärningsakten.
Jag utgick därefter att dom inte hade använt bil eller dyligt. Det fanns heller inga spår efter att dom skulle ha försökt forsera själva låsen. Altså förutsätter jag att dom inte heller körde ducen därifrån. Vilket såhär långt kan bekräftas till nämnda film.

Tanken slog mig att om det nu är någon som har parkeringsplats i samma garage, och dessutom har skåpbil. Vore ju jäkligt smart och bara lasta in den, och låta den vara där tills det har lugnat ner sig. Gick därför och spanade på alla fyra garagedäcken, utan större framgång, men vill inte utesluta själva teorin. Passade samtidigt på och förhöra (trakasera) några vänliga garagegäster utan framgång.

När jag gick runt och spanade efter misstänkta objekt, så slog det mig.... Jäklar vad nödutgångar det finns överallt. Efter närmare granskning så kan man öppna alla dörrar utan att ha tillgång till varken nycklar eller magnetkort.
3 av 5 utgångar leder rakt ut i friheten, i en av utgångarna fanns även en stor hiss som lastar 600kg. Som man sedan kan ta upp till en lugn och fin baksida av huset.
Altså pga säkerhetsskäl, så kan man alltid ta sig ut om man vill. Sen att dörrarna är lagom stora för att släpa/bära ut en mc, är ju fullständigt lysande.
Så det svåra är att ta sig in, men ut är rena barnleken [:(!]

*Arrrrgh* *Tvii* *Spott* *Tve*

Snacka om att de har lokalkännedom. De tär nog någon som bor i huset, eller som har pratat med fel personer om vad som finns i garaget och hur det fungerar, dvs är inblandad.

Känns inte så bra att ställa någon mer hoj i samma garage.

Det luriga med allt är att den har stått där på ett par dagar. Han har haft den mycket på jobbet och så nu skulle han iväg tidigt på måndag morgon så tog han hem den på söndag kväll. J*vligt typiskt och grymt tråkigt!
Jag känner nog ingen som har haft så mycket otur under 2 månader som han. Lider med dig Peppe!

/ Micke

Efter mycket ringade och tjatande, så verkar det som att polisen nu vill granska filmen från garaget.

En helt annan fråga.
Om nu garageägaren går ut med att garaget är videoövervakat. Man ser ett gäng "kameror" som sitter monterade.
Sen som i detta fallet, så visar det sig att mer än hälften av dom är "dummies" :mad:
Är inte det typ vilseledande marknadsföring??
Jag valde garageplatsen just för att det satt en "kamera" precis vid min plats. Vilket nu visade sig inte stämma *arrgh*

PeppeBus skrev:
2251802 Efter mycket ringade och tjatande, så verkar det som att polisen nu vill granska filmen från garaget.

En helt annan fråga.
Om nu garageägaren går ut med att garaget är videoövervakat. Man ser ett gäng "kameror" som sitter monterade.
Sen som i detta fallet, så visar det sig att mer än hälften av dom är "dummies" :mad:
Är inte det typ vilseledande marknadsföring??
Jag valde garageplatsen just för att det satt en "kamera" precis vid min plats. Vilket nu visade sig inte stämma *arrgh*

Om nu garageägaren officiellt marknadsför sig med kameror som ett säljargument och det senare visar sej vara fejk så skulle jag överväga att stämma honom.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT