Ducati 848 Regbesikting

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Har äntligen bokat tid för regbesiktning, fleeeera år efter att jag tagit hem hojjen så står den färdig för att besiktas. BTW den är USA import och ursprungskontrollen är gjord och den är importerad för eget bruk.

När jag bokade så bad jag att besiktningsmannen skulle återkomma med vad som förväntas av hojjen och vilka intyg samt info jag ska ha med mig. Han skrev följande:

"Hej.Handlingar som skall fretess,är BULLERINTYG,MOTOREFFEKT,EFFEKTNORM, TOTALVIKT GARANTERADE
AXELBELASTNING FRAM + BAK ,tankrymd.Intyg FRÅN EN LIKNANDE MC GODTAGES EJ.BELYSNING RÄTT FÄRG REFLEX
ORIGINAL LJUDDÄMPARE ELLER EG-MÄRK"

Vad menar han med intyg från liknande MC godtages ej? Så information från Ducatis egna sida är ej godkänd?

Ducati serie tillverkar ju deras hojjar, de som kan skilja är ju lampor beroende på vilket land de ska till samt ljudnivån från avgasröret och de är ju därför man ska göra ett bullertest som nu är genomfört och godkänt.

Reflexer sitter ju bara i bak på Ducatin och vi har ju inga reflexer på sidan av MC:n i sverige? Eller jag kan inte komma ihåg att jag har sett någon sådan.

Någon som har dessa uppgifter "EFFEKTNORM, TOTALVIKT GARANTERADE
AXELBELASTNING FRAM + BAK "

När jag reggade in min hoj räckte instruktionsboken, däri stod alla uppgifter.

Sen måste alla blinkers, lampor och reflexer vara E-märkta. Vet inte om 848 har positionslykta, om inte så får du fulmontera en för besiktningen också.

Ska du besiktiga i Högdalen?

Last edited:
Hej

Tack för svaret. Han som ska kolla min hoj känns inte riktigt som att de verkar räcka med instruktionsboken. De låter ju nästan som om jag måste ha intyg på att allt är den exakta siffran på just min mc. Eller så kanske bara jag uppfattade honom.

Så skumt att man måste fuska sig igenom ett test. Hojjen är ju tillverkad såhär. Men men å andra sidan så ser man sällan bilar/MC som får total haveri i Sverige.

Ska genomföra besiktningen i Strängnäs. De var galen kö tid på de andra ställena. Vad importerade du för hoj och från vilket land?

Kom på nu att du nog inte behöver E-märkta lyktor eftersom du tar in från USA. Axelbelastning fram och bak, vad handlar det om? Aldrig hört om tidigare.

Jag importerade en Honda 400 från UK (EU-land, då gäller andra regler).

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman