C. Karateskog
Ny medlem
Under körning igår såg jag plötsligt att tempen låg på max, 120 grader. Jag stannade ganska omgående och lät den svalna innan jag fyllde på med vatten. Under tiden den svalnade tryckte den ur sig en del vatten.
Jag åkte vidare den sista halvmilen och tempen låg ganska stadigt på ca 100. När jag stannade igen tryckte den ånyo ur sig en del vatten.
I dag när jag var ute och provkörde igen verkade allt fint tills den helt plötsligt bestämde sig för att bli varm igen, 120 grader. Det höll dock bara i sig en liten stund och temperaturen sjönk sedan till 60 grader och växlade sedan mellan 60 och 100. testrundan. Normaltemp brukar vara runt 80.
Jag stannade en gång till för att tanka. När jag skulle åka iväg tog inte kopplingen som den skulle och oljetryckslampan började att lysa. Bestämde mig då för att det fick vara sluttestat.
Det konstiga är att cykeln är mer kall än varm och att den går som den ska. Temperaturen ökar ganska snabbt om man drar på lite.
Jag har inte haft tid att kolla hur oljan ser ut eller om det bubblar något ur expansionskärlet. Får ta det senare i veckan. Är det någon som har några tips på vad det kan vara? Så jag vet vad jag ska kolla efter? Satt och läste lite nu och ser att toppackningen är en lågoddsare. Kan jag ha skada motor ännu mer nu när jag har varit ute och testkört? tänkte att det var ganska lungt då moorn var kallare än vanligt och drog ut på en, väldigt lugn, men ockå ganska lång testrunda, ca 7 mil...
Tacksam för svar!
Jag åkte vidare den sista halvmilen och tempen låg ganska stadigt på ca 100. När jag stannade igen tryckte den ånyo ur sig en del vatten.
I dag när jag var ute och provkörde igen verkade allt fint tills den helt plötsligt bestämde sig för att bli varm igen, 120 grader. Det höll dock bara i sig en liten stund och temperaturen sjönk sedan till 60 grader och växlade sedan mellan 60 och 100. testrundan. Normaltemp brukar vara runt 80.
Jag stannade en gång till för att tanka. När jag skulle åka iväg tog inte kopplingen som den skulle och oljetryckslampan började att lysa. Bestämde mig då för att det fick vara sluttestat.
Det konstiga är att cykeln är mer kall än varm och att den går som den ska. Temperaturen ökar ganska snabbt om man drar på lite.
Jag har inte haft tid att kolla hur oljan ser ut eller om det bubblar något ur expansionskärlet. Får ta det senare i veckan. Är det någon som har några tips på vad det kan vara? Så jag vet vad jag ska kolla efter? Satt och läste lite nu och ser att toppackningen är en lågoddsare. Kan jag ha skada motor ännu mer nu när jag har varit ute och testkört? tänkte att det var ganska lungt då moorn var kallare än vanligt och drog ut på en, väldigt lugn, men ockå ganska lång testrunda, ca 7 mil...
Tacksam för svar!
