Ducati 1198 hjälp

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Hej hade behövt hjälp med två frågor.
Har köpt en Ducati 1198s och fått tag i en ECU till den men den har varit monterad på en 1198s 2010 och min är en 2009 behöver jag flasha om den eller funkar programvaran som är på den ? Och om svarat är nä vem lägger ny programvara ? Och vad kostar det ?
Fråga 2.
Skall montera öppen kopplingskorg och undrar om fjädrarna skall dras åt med moment eller om man bara skall spänna dom så gott det går ?
Tack på förhand.
Mvh
André

Flyttar tråden hit då jag tror du får svar snabbare här.
Beträffande skruv som håller tryckplattan så ska du definitivt dra med moment och aldrig på känn eftersom "tornen" som skruvarna sitter i är rätt sköra.
Personligen brukar jag applicera Loctite 243 på skruvarna och dra 10 Nm.

Programvaran passar men startspärren kommer att bli problem då instrumentet,nycklar och ECU måste matcha varandra. Finns händiga företag som löser problemet åt dig för en mindre peng.

Kontakta IBC så hjälper dom dig.

Lite OT men jag jagar också Ducce 1098/1198. Får man fråga vad du fick ge för hojen och hur långt den gått? Röd?

Lite OT men jag jagar också Ducce 1098/1198. Får man fråga vad du fick ge för hojen och hur långt den gått? Röd?

Jag sålde min 1098s med extras..2007 700 mil...95 papper. Röd med en del kolfiber och öppet helsystem.

Öppen korg ? Kåpa menar du ? Korgen är typ alltid öppen. Byter du skruvar dock var försiktig för lättmetallskruvar kan vara sköra. Har aldrig dragit med moment. Lägg på loctite.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!