Ducati 1098 vs 1098s

Buff

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Honda CBR 1000 rr
Hej,

Jag skall precis lägga en beställning på en 1098, men känner mig osäker på om jag skall lägga till de extra kronorna för att få en S. Ur ett körperspektiv spelar det ingen roll, då jag kör förhållandevis försiktigt. Däremot funderar man ju alltid på vilken som är mest lättsåld och står sig bäst i värde.

Vore intressant med era synpunkter.

David

Har du råd att köpa en 1098 så tycker jag du ska köpa en S enbart pga att det är en S och att den ev står sig bättre i värde. Nice hojval iaf!

Hej,

Jag skall precis lägga en beställning på en 1098, men känner mig osäker på om jag skall lägga till de extra kronorna för att få en S. Ur ett körperspektiv spelar det ingen roll, då jag kör förhållandevis försiktigt. Däremot funderar man ju alltid på vilken som är mest lättsåld och står sig bäst i värde.

David

Jag vill ha det till att det finns en övervikt i beställda s.
Hur de kommer att stå sig i andrahandsvärde står skrivet i stjärnorna.
Köp den du känner att du kommer att trivas med.

Går det fortfarande att beställa -07:or eller är det en -08 du skall ha?

Jag vill ha det till att det finns en övervikt i beställda s.
Hur de kommer att stå sig i andrahandsvärde står skrivet i stjärnorna.
Köp den du känner att du kommer att trivas med.

Går det fortfarande att beställa -07:or eller är det en -08 du skall ha?

Det går fortfarande att få 07:or, av både S och vanliga, även om man kan få vänta till Juli. Tack för ditt inlägg. / D.

Det går fortfarande att få 07:or, av både S och vanliga, även om man kan få vänta till Juli. Tack för ditt inlägg. / D.

Ok, bra info. Fabriken stänger i augusti och -08:orna börjar produceras med start september om de inte skyndar på pga. den ökade efterfrågan.
Jag beställde min i november och vet fortfarande inte när den kommer.
Men det är ju en del av charmen. :)

Hej,

David

Lättsåld:confused: skulle du inte köpa? :va

Hur gör du själv när du jämför annonser? Om du har två objekt av något så när motsvarande skick, mil, år etc så ringer du väl först på den som har lite mer lull-lull eller extra bokstäver. Såväl när det gäller MC som bil eller annat.

Däremot inte sagt att det betyder enormt mycket för priset. Andrahandsvärdet står, som någon sade, skrivet i stjärnorna. I många fall betyder utrustning/modell endast en marginell skillnad. Men det blir ALLTID mer lättsålt, beroende på att en ev. köpare alltid väljer det intressantaste objektet före en "snikmodell".

Last edited:
Lägg till de extra kronorna...Jag hade samma funderingar i ung 6 minuter...;)

Köp en S.
Du får bättre fjädringskomponenter,bla annat.
Sen har jag lärt mig att det är dyrt att ångra sig efter en vecka,och betala mellanskillnad för den man inte valde direkt.
Varför inte fläska på direkt med en Tri-Colore?:tummenupp

den röda S är ju ruskigt snygg å man får ju öhlinare och brembobromsar runt om. Go for S!

Lägg till de extra kronorna...Jag hade samma funderingar i ung 6 minuter...;)
Flera som skriver att man ska lägga till de "extra kronorna" och ta en S-modell.
Är det inte så att 1098 kostar ca 175.000:- och 1098S ca 215.000:-, dvs de "extra kronorna" är = ca 40.000 st?

Jag tror att S:en kommer att stå sig bättre i värde procentuellt, men i kronor räknat så tappar den mer än 1098:an. Så frågan är om du kikar på procenten eller på kronorna?

Vill du inte ha det extra godiset på S:en så låt andra köpa den istället.

2858219 Flera som skriver att man ska lägga till de "extra kronorna" och ta en S-modell.
Är det inte så att 1098 kostar ca 175.000:- och 1098S ca 215.000:-, dvs de "extra kronorna" är = ca 40.000 st?
Det är värt det för dem som köper den, eller? Annars hade de antagligen inte köpt det, fatta att inte alla vill köra japanska hojar.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti