Dublin, Irland?

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Tjena,

jag och en polare drar över till Dublin i morgon måndag och drar hem igen på fredag. Ska på Green Day konserten på onsdag, Guinnessmuséet är givetvis bokat och även The Old Jameson Distillery.

Men, vilka pubar ska man gå på? Vi är ju knappt torra bakom öronen (25 år unga). Vart hittar man resten av ungdomarna, framförallt brudarna? :tuttar Är det sant att brudarna är skitfula? :D

Visst, man kan läsa en reseguide, gjorde även det men den tipsade om typ yellowbus tours, statyer, slott och fina trädgårdar...
Vi vill ha mer, "Jag var där och där, satan brudarna var snygga och ölen var billig... trevliga vakter med förresten" :Bugar

Så ös på med personliga tips, kommer säkert över en dator på hotellet så vi kommer följa den från Dublin!

Ha dé...

Är du ute efter att hitta snyggokött att trä på spettet så har du flygit till helt fel ö.
Finns bara en sak som kan rädda dig. Som tur är finns den i stora mängder :öl

Är du ute efter att hitta snyggokött att trä på spettet så har du flygit till helt fel ö.
Finns bara en sak som kan rädda dig. Som tur är finns den i stora mängder :öl

Okej då... ändrar resonemanget. Vart ligger puben där man bara behöver 3 pint's för och träffa söta redheads som diggar fotboll? :gnissla

hahaha irländska kvinnor är ekcliga :rofl Kan nästan tro att dom är män med långt hår när man ser dom...

Allting ligger i Temple bar, som du antagligen redan vet och förstått..
FitzSimons var ett utav ställena som var helt ok. Club M ett annat, och sen Pal Joeys som var ett mindre ställe där man kunde avnjuta en öl i gott sällskap i normal samtalsnivå. Tyvärr kommer jag inte ihåg allting och alla ställen som passerades.. :rolleyes: :öl

Var där i två veckor under sommaren 2008, så visst kan det ha förändrats.
Var mestadels turister då under sommarsäsongen, så irländska kvinnor slapp man oroa sig för då. :gnissla

Jamesons destilleriet var helt ok, dock är det ju inte längre där det produceras. Men se till att bli en av whiskeyprovarna som behövs lite senare i den guidade turen, då blir det mest bang for the buck! :tummenupp

Men fan... där är väl sjukt många studenter i Dublin?! Dom måste ju festa någonstans :va

Tack för goa tips Persson!

Nu sitter vi pa hotellet... riktigt sa illa ar det inte anda! Har sett ganska manga som man hade kunnat ha kul med :tuttar

Var daremot i Belfast igar, det maste vi rekomendera. Tjejerna ar grymt mkt snyggare dar, nastan hemmastandard :tummenupp Trevligt folk och bra pubar... billigare an i Dublin ocksa!

Tveklöst bästa puben är Porterhouse! Ligger så klart i Temple Bar även om det finns två till Porterhouse i Dublin. Stor egen tillverkning av många sorters öl och ett suveränt utbud av allt vad du kan tänka dig.

4 våningar och 5 bardiskar eller nåt sånt. Och en platå mitt emellan våningsplanen där rockbandet öser på från. Blandad publik i alla åldrar.

Besök och berätta.

Skitbra konsert av Green Day igar verkligen... ett javla drag i 2,5 timmar! :tummenupp

Var pa Guinness idag ocksa, helt okej utsikt fran baren men sjalva "rundturen" var helt vardelos om man jamfor med Jamesons. Lite besvikna faktiskt...

Ikvall blir det Porterhouse i Templebar, rapport kommer. :yoparty

Pubar finns ÖVERALLT och många av dem. Brewdar som ser bra ut är en promille av alla som finns på ön. Lycka till ;)

Nja, tycker att ni är lite för pessimistiska vad gäller brudarna... finns ju trots allt gott om "invandrare" från hela europa i Dublin med tanke på alla callcenters. Sen går det ju att hitta sjyssta irländska också... men visst, det är inte som brewdarna i sverige precis.

Club M får väl ses som en hipp nattklubb... men fler vet jag inte då det var alldeles för länge sedan jag var i Dublin... ännu längre sedan jag bodde där.

Skitbra konsert av Green Day igar verkligen... ett javla drag i 2,5 timmar! :tummenupp

Var pa Guinness idag ocksa, helt okej utsikt fran baren men sjalva "rundturen" var helt vardelos om man jamfor med Jamesons. Lite besvikna faktiskt...

Ikvall blir det Porterhouse i Templebar, rapport kommer. :yoparty

Nå, blev det något Porterhouse då?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka