Dubbla slangar ?

är det inte för att dom går till ett ok först sen går det en över hjulet till det andra oket?

är det inte för att dom går till ett ok först sen går det en över hjulet till det andra oket?

då brukar det väl vara T-koppling (1 slang går in, sen kommer det ut 2 åt olika håll som ett T .....) någonstans ovanför hjulet / stänkskärmen ? eller brukar dom dra först ner till ena oket och sen över till andra ?

då brukar det väl vara T-koppling (1 slang går in, sen kommer det ut 2 åt olika håll som ett T .....) någonstans ovanför hjulet / stänkskärmen ? eller brukar dom dra först ner till ena oket och sen över till andra ?

Finns bägge varianterna. Tex min hoj 2001 har slang från bromspumpen till t-koppling och därifrån en slang till varje bromsok men 2007modellen har slang från brompumpen till högeroket sedan över skärmen till vänsteroket.

någon som vet om det är någon skilnad? borde väll vara lättast att lufta om man har två slangs direkt från pumpen?

Fjädring....

Desstu kortare TOTAL slanglängd man har, ju mindre "flex" får man i
bromssystemet.

Alltså bättre känsla i bromsningen.

KentW

Borde väl vara lättast att lufta om man har två slangs direkt från pumpen?

Precis.

Suzukis vansinniga konstruktion bygger ju in en möjlig luftficka i den slangen som går över till ok nr 2.
Dvs. slangen får en högsta pungt som inte har någon möjlighet till luftning.
För att få bort möjlig luft där måste man ju plocka av ok nr 2 och sen lirka upp luften till oket och sen lufta det...

Tacka vet jag T eller två slangar ner från pump.

Dal-Mausen

Suzukis vansinniga konstruktion .....
Dal-Mausen

Nu är ju inte Suzuki ensamma om just den detaljen. Kolla Kawa ZX6R tex. Jag har sett den lösningen på andra fabrikat också. Man jag håller med om olämpligheten av samma skäl.

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    56.5 KB · Visningar: 58
Dom cyklar som har kopplade bromsar (exempelvis Varadero 2007) har väl också två slangar? Så jag fick för mig att det hade med det att göra.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT