Du som körde upp i barkaby 16.00 på cbr

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tycker jag har sett dig här nångång. Kännde igen hjälm och ställ. (ja jag vet att fler har samma ställ men det va typ ovanligt ställ och hjälm)

Hur gick det klarade du det?

///prulle han på 125:an som klarade det.

Är det här hojrelaterat så flytta det men jag vill inte sabba det forumet med en onödig tråd. :tomten

Kan föresten säga att jag blev skit förvånad att jag klarade det. Jag gjorde as många missar, jag tappade honom vid 3 rödljus (jag han över men inte han) jag stog i mitten vid vänster sväng på landsväg (hade aldrig kommit över annars) jag körde närmare 60 på 50 väg jag höll ojämnt tempo, jag körde varken grus eller motorväg. Jag trode hade bommat så hårt som det gick men fan va glad jag blev när han sa att jag klarade det. Tack General E

Vad du menar är att du egentligen inte ska ha ett körkort för att du kör som ett klör?
Men du fick det ändå av någon anledning. Bedrövligt.

Grattis iaf. :hej

morlock skrev:
2224080 Vad du menar är att du egentligen inte ska ha ett körkort för att du kör som ett klör?
Men du fick det ändå av någon anledning. Bedrövligt.

Grattis iaf. :hej
Hehe japp jag hade inte givit mig själv kortet för den uppkörningen. Nej jag mennar att jag tyckte jag gjorde massa fel och att jag kan bättre och tabbade mig massa men fick det ändå men framföralt undrar jag hur det gick för han med cbren eftersom han hade grova problem med kondelen. Men du får tolka det hur du vill:hihi

Tack föresten :)

Tycker man själv att man inte borde fått lappen för en dålig uppkörning,
så borde man nog inte fått den heller.
:rolleyes:

Jaja, grattis.

Lilla_damen skrev:
2224117 Tycker man själv att man inte borde fått lappen för en dålig uppkörning,
så borde man nog inte fått den heller.
:rolleyes:

Jaja, grattis.
Sen kan man vända på det .... tiden före, samt tiden efter hojkort. Jag tycker jag lärt mig allt efter upplörningen dvs, normalt hojtempo och däröver. Man skall kunna fiskörap å uppkörningen, har inget att göra med vad man gör minuten senare.....

IronMike skrev:
2224119 Sen kan man vända på det .... tiden före, samt tiden efter hojkort. Jag tycker jag lärt mig allt efter upplörningen dvs, normalt hojtempo och däröver. Man skall kunna fiskörap å uppkörningen, har inget att göra med vad man gör minuten senare.....

Det är givetvis sant, jag menade inte att han kör dåligt överlag,
men kör man dåligt på ett prov, så har den man kör upp för ingen aning om man alltid är så kass på att köra eller om det är en engångsförteelse,
det SKULLE ju kunna vara så att han faktiskt inte är redo att få lappen,
och hur smart var det att ge honom lappen då... :näsblod

Nu säger jag som sagt inte att människan ÄR dålig på att köra, alla kan bli nervösa eller tabba sig på annat sätt, men du hajjar kanske hur jag menar..

Och självklart, oavsett vilket fordon det än gäller så lär man sig mest när man står där ensam och ska lösa de snabbuppkomliga problem som kan dyka upp i trafiken..

Jag hoppas iaf att det kommer att gå bra för prulle!

Lilla_damen skrev:
2224127 Det är givetvis sant, jag menade inte att han kör dåligt överlag,
men kör man dåligt på ett prov, så har den man kör upp för ingen aning om man alltid är så kass på att köra eller om det är en engångsförteelse,
det SKULLE ju kunna vara så att han faktiskt inte är redo att få lappen,
och hur smart var det att ge honom lappen då... :näsblod

Nu säger jag som sagt inte att människan ÄR dålig på att köra, alla kan bli nervösa eller tabba sig på annat sätt, men du hajjar kanske hur jag menar..

Och självklart, oavsett vilket fordon det än gäller så lär man sig mest när man står där ensam och ska lösa de snabbuppkomliga problem som kan dyka upp i trafiken..

Jag hoppas iaf att det kommer att gå bra för prulle!
No offence.. men du har varken hoj eller en lapp själv...

Såfort man klarar lappen, så öppnas en ny värld.

Det är verkligen en helt annan sak....farterna ökar, backspeglar slutas användas, all fokus på andra saker, blinkers slutar du använda. Och du kollar inte döda vinkeln i 250+, då har du ingen nacke kvar....

Vilken klåpare som helst kan ta kort.. Men det är hur man hanterar sin frihet efter dess, som är avgörande. Det spelar inegn roll om man kan svänga runt nåra koner, eller krypköra utan att sätta ner foten ... eller köra vad hastighetsskyltarna säger.

Jag kan inte förknippa laglig körning någonstans med vad man håller på med idag, jag hade lika gärna kunnat få slippa utbildning ... man utbildar sig själv, lära sig köra som ett svin på egen hand.

Du får inte lära dig köra 1 km/h för fort på körskolan, allt över laglig fart är en annan skola......

*Den hårda vägen :hihi

prulle skrev:
2224055 Bla bla.. Kan föresten säga att jag blev skit förvånad att jag klarade det. Jag gjorde as många missar... bla bla..

Grattis!!

I allmänhet tycker man att man gör en massa fel och att saker känns konstiga vid en uppkörning. Man kan hitta 100 grejer som man har gjort bättre under övningkörningen. Men uppkörningslärarna kan sin sak och skulle ju aldrig ge ge något godkänt om de inte tyckte man kunde köra.

Last edited:
IronMike skrev:
2224143 No offence.. men du har varken hoj eller en lapp själv...

Såfort man klarar lappen, så öppnas en ny värld.

Det är verkligen en helt annan sak....farterna ökar, backspeglar slutas användas, all fokus på andra saker, blinkers slutar du använda. Och du kollar inte döda vinkeln i 250+, då har du ingen nacke kvar....

Vilken klåpare som helst kan ta kort.. Men det är hur man hanterar sin frihet efter dess, som är avgörande. Det spelar inegn roll om man kan svänga runt nåra koner, eller krypköra utan att sätta ner foten ... eller köra vad hastighetsskyltarna säger.

Jag kan inte förknippa laglig körning någonstans med vad man håller på med idag, jag hade lika gärna kunnat få slippa utbildning ... man utbildar sig själv, lära sig köra som ett svin på egen hand.

Du får inte lära dig köra 1 km/h för fort på körskolan, allt över laglig fart är en annan skola......

*Den hårda vägen :hihi
Vad du är duktig.
-Tänk om jag hade fått vara som du!

:corn

N.Blomqvist skrev:
2224383 Vad du är duktig.
-Tänk om jag hade fått vara som du!

:corn
Ja till att börja med har du bög-hoj där man måste använda backspeglar.. har inte dom där tuffa killarna med väst ett eget forum där du kan söka lycka å gemenskap å våga sig åka ut 50 grabbar tillsammans men aldrig ensam ? *glöm för guds skull inte fransarna*

Hört att man kan tjäna en hacka på beskyddarverksamhet dessutom :tummenupp

world is yours, eller hur säger man

IronMike skrev:
2229925 Ja till att börja med har du bög-hoj där man måste använda backspeglar.. har inte dom där tuffa killarna med väst ett eget forum där du kan söka lycka å gemenskap å våga sig åka ut 50 grabbar tillsammans men aldrig ensam ? *glöm för guds skull inte fransarna*

Hört att man kan tjäna en hacka på beskyddarverksamhet dessutom :tummenupp

world is yours, eller hur säger man
Tänk vad du vet!
Du borde ju skriva en bok med din outtömliga källa av visdom...
Du med din enorma körskicklighet och erfarenhet av alla tänkbara förhållanden på motorcykel inkl. kyla, snö och elände måste ju helt enkelt bara bara bäst av alla här!
Nu önskar jag verkligen att jag jag hade samma naiva fördomar och dåliga självkännedom men enorma självförtroende som du verkar ha. -I din lilla värld, alltså. Tänk vad livet skulle vara lätt då... :pannkyss

prulle skrev:
2224055 Tycker jag har sett dig här nångång. Kännde igen hjälm och ställ. (ja jag vet att fler har samma ställ men det va typ ovanligt ställ och hjälm)

Hur gick det klarade du det?

///prulle han på 125:an som klarade det.

Är det här hojrelaterat så flytta det men jag vill inte sabba det forumet med en onödig tråd. :tomten

Kan föresten säga att jag blev skit förvånad att jag klarade det. Jag gjorde as många missar, jag tappade honom vid 3 rödljus (jag han över men inte han) jag stog i mitten vid vänster sväng på landsväg (hade aldrig kommit över annars) jag körde närmare 60 på 50 väg jag höll ojämnt tempo, jag körde varken grus eller motorväg. Jag trode hade bommat så hårt som det gick men fan va glad jag blev när han sa att jag klarade det. Tack General E
grattis igen, men en sak fattar jag inte. var general E din kontrollant?

prulle skrev:
///prulle han på 125:an som klarade det

Grattis Prulle :) Hur går det hemma? (OT sorry)

Edit ang allt snack ovan..det är ju lätt så att man tycker själv att man gjorde många misstag. Men det är ju kontollanten som ser helheten av uppkörningen och är (kan man ju hoppas :rolleyes:) objektiv. Att man själv tycker si och så är en annan sak. Vi får ju lita på att kontollanterna gör sitt jobb.

Last edited by a moderator:
N.Blomqvist skrev:
2231086 Tänk vad du vet!
Du borde ju skriva en bok med din outtömliga källa av visdom...
Du med din enorma körskicklighet och erfarenhet av alla tänkbara förhållanden på motorcykel inkl. kyla, snö och elände måste ju helt enkelt bara bara bäst av alla här!
Nu önskar jag verkligen att jag jag hade samma naiva fördomar och dåliga självkännedom men enorma självförtroende som du verkar ha. -I din lilla värld, alltså. Tänk vad livet skulle vara lätt då... :pannkyss
IronMike är SH:s okrönte pajas.

Man läser vad han skriver, skrattar åt det men försöker inte argumetera med honom. Det är tid bättre spenderad räknande pollen eller så.

@Trådskaparen, megagrattis! Tokroligt att klara uppkörningen och man tycker alltid att man kör kasst själv, det är bara bra, då finns en naturlig fallenhet att bli bättre. :)

Last edited:
Till alla TACKAR!

Till ironmike hållkäften tack. Skulle inte förvånva mig om han va snabbare runt bana än dig även om du körde en banracing hoj och han en hd, du skulle ju bara glöma fylla på luft.:lol

Till nursey: Betydligt bättre iaf för jag är typ aldrig hemma. :hihi Enklaste lösningen fast den varar bara fram tills jag måste plugga igen. Så jag letar efter internat där ag slipper börja om men är lite sugen på att gå på åland trots att jag måste börja i ettan igen.

Men tackar som frågar. :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...