dt 125R med ypvs problem

Red_fox_

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
XXXXXX
Hoj
Dt125R 90-91!?!?
några snabba frågor ang. en dt 125r

*Någon som vet vad ett "normalt" komptryck ligger på en 2takt 125cc enduromaskin?

*Maskinen dricker grymt mkt soppa (1-1.1L/milen) så jag har funderingar på att testa ställa så den går torrare, men vet någon här hur man ställer en 28mm mikuni flatside, finns ju en miljon skruvar i dessa förgasare.

*YPVS servon har börjat dampa, när man vrider nyckeln till startläget så rör sig inte ventlien. Det är först när man kickar igång maskinen som den vrider sig som den ska, men den ändrar inte sig efter varvtalet( spelar inegn roll om man låter den stå på tomgång, eller om man gasar upp den till 7-8000 varv, den är helt död direckt eter starten).Jag vet att batteriet är dåligt, men servon ska ju vara kopplad direckt till generatorn så den borde väll ändå röra på sig så fort man kickar igång maskinen.

*Kan det vara ypvs:en som gör så att den går så slött?, den axxar upp till 90, sen ta det ett bra tag innan man får upp den till 100 och sen händer de inte så mkt mer.
 
9,5:1 har jag för mig kompen ska vara.

Pilla inte med förgasaren, det är nog inte problemet, sen har inte dessa flatside vad jag vet, utan sån där power-jet. Kanske nån har bytt ut den? Normal bränsleförbrukning bör ligga runt halvlitern milen. Kolla luftfilter och så att hojen inte tar tjuvluft. Om ypvs:en inte funkar så drar hojen mer bensin men knappst så mycket.

YPVS-servon är mycket känslig för dåligt batteri. och det är inte säkert att generatorströmmen klarar av att driva servon och allt annat. byt batteri.

Ypvs:en ska ju gå sin lilla Wii-wii-wiiii runda när du startar hojen. Gör det inte det så bör du kolla så inte ypvs:en har koksat fast.
 
9,5:1 har jag för mig kompen ska vara.

Pilla inte med förgasaren, det är nog inte problemet, sen har inte dessa flatside vad jag vet, utan sån där power-jet. Kanske nån har bytt ut den? Normal bränsleförbrukning bör ligga runt halvlitern milen. Kolla luftfilter och så att hojen inte tar tjuvluft. Om ypvs:en inte funkar så drar hojen mer bensin men knappst så mycket.

YPVS-servon är mycket känslig för dåligt batteri. och det är inte säkert att generatorströmmen klarar av att driva servon och allt annat. byt batteri.

Ypvs:en ska ju gå sin lilla Wii-wii-wiiii runda när du startar hojen. Gör det inte det så bör du kolla så inte ypvs:en har koksat fast.

9,5:1 är ett kompförhållande, sånt mäter man inte med kompmätare tror jag :)
Ska höra med min polare som har en DT vad han har för komptryck

Flatslide kom senare tror jag, men felet ligger nog inte där

Håller med om att byta batteri

Wii-wii-wii ska gå rätt hyffsat fort tror jag, fast de gör det inte på min KTM även fast jag gjort rent den och har rätt bra batteri :va
 
Nya batteriet kommer på måndag.
Men nog ska det alltid vara en flatsida (står att det ska vara det i papprena också).
Ska kolla om den tjuvnyper luft, men den borde väll ändå inte dricka mer soppa om den tar för mkt luft, eller?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top