Drz400s

*ERIXON*

"Med Lem"
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Hällefors
Hoj
TT600E.......
Har varit letat efter en offroad/enduro Lv.reg. Hittat drz400s är det någat att ha klen motor?? mycket skruva?? går det att dra i skogen med en sån (om man har andra däck). Har även titta på Wr450f men hur är skildnaden på service på dom?? Tacksam för svar av nån som vet.
 
saxat från en annan sida o snubbe.

Nu när man har lämnat KTM-Träsket Och har gasat 170 mil (30 mil vinteråka) med min DRZ kan jag säga att denna hoj är en bra hoj,kanske lite tung för enduro,men funngerar utmärkt i skogen ändå Läs testen från Dirtbikemagazine på linkenWell, the wait is over! Suzuki not only unveiled its answer to the WRF, it unleashed three models on a four-stroke-hungry world—the kick-start DRZ400 is intended for full-blown racers, while the DRZ400E offers electric starting for more casual trail riders, and the DRZ400S satisfies the dual-sport need for speed. Predicting that most folk would opt for the happy button, Suzuki built four DRZ-Es for every kickstart model. So, we ended up with an electric-start model for this initial test. Let’s pop the hood!

http://www.dirtbikemagazine.com/archives.asp?var=read&id=29
 
mr_ping skrev:
Hihihi... vilket monster.
Måste ju gå sämre än en 80 cross...

tja..den väger väl 30-40 kilo mindre än din..de gör ju lite :rolleyes:
sen vill jag se er på gokartbanan eller i skogen o se vem som har skönast hoj :lol
 
mr_ping skrev:
Hihihi... vilket monster.
Måste ju gå sämre än en 80 cross...

Vad bra! då kan jag låna en drz400 medan du kör din ktm640 så kan vi åka lite i skogen så får vi se vem det går sämre för! :D

Underskatta inte DRZ!
 
Också hört mycket gott om DRZ:an ,dock någon skuren växellåda på äldre exemplar,enl utsago skall en annan förgasare(slide) gör en hel del.
 
Väger inte DRZ 135kg den med ?
Halva vridet.... riktig crap!

Fast du kanske får ångest om motorn drar i sig för mycket luft :)

greenpeace
 
mr_ping skrev:
Hihihi... vilket monster.
Måste ju gå sämre än en 80 cross...
Vad har du i din 640 då? 43hk kanske och lika smidig som en finlandsfärja i endurospåret......
 
För att hålla sig till ämnet.Om det går att LV-regga vanliga DRZ(enduromodellen)är nog den att föredra.Den har riktig Keihin FCR förgasare,det sitter det inte på offroaden.Kanske lite seriösare fjädringskomponenter också? Fanns en ny -04 för 59900:- på enduromx.
 
Eldstorm skrev:
Det går inte tyvärr.
Förgasaren, ljuddämparen och kamaxlar skiljer. Fjädringen samma från -04.

http://drz.info/drz/


Vill inte vara sådan ,men av nyfikenhet vad är det som sätter stopp för reggnigen ?

Jag har sett flera LV-reggade DRZ(äldre) med motardhjul osv
eller talar vi om olika modeller nu,och jag är helt förrvirad
?? :)
 
Last edited:
Långa farbron skrev:
Vill inte vara sådan ,men av nyfikenhet vad är det som sätter stopp för reggnigen?Jag har sett flera LV-reggade DRZ(äldre) med motardhjul osv eller talar vi om olika modeller nu,och jag är helt förrvirad
?? :)
Jag hade tänkt köpa en "E" (enduromodellen) och landsvägsregistrera för ett par år sedan. Enligt handlaren var det dödsdömt. Jag minns inte exakt, men tror att det krävdes något typgodkännande som de inte kunde utfärda. (Allting går ju givetvis men det skulle kosta multum).
Då är det billigare att köpa en "S" och bygga om till en "E". :wiggle
 
mr_ping skrev:
Väger inte DRZ 135kg den med ?
Halva vridet.... riktig crap!

Fast du kanske får ångest om motorn drar i sig för mycket luft :)

greenpeace

det väger den körklar! :7peta
din väger då inga 135 körklar iaf...har själva haft en 640 så jag vet. :rolleyes:
 
Eldstorm skrev:
Jag hade tänkt köpa en "E" (enduromodellen) och landsvägsregistrera för ett par år sedan. Enligt handlaren var det dödsdömt. Jag minns inte exakt, men tror att det krävdes något typgodkännande som de inte kunde utfärda. (Allting går ju givetvis men det skulle kosta multum).
Då är det billigare att köpa en "S" och bygga om till en "E". :wiggle


Ok då är jag med ,tackar.
 
*ERIXON* skrev:
Man tackar för svaren och går och köper en drz400s -05
Har kollat runt på lite olika endurohojjar å jag tycker att DRZ:an verkar vara ett vettigt alternativ... man kan ju alltid hitta några hkr med div trim.. :yoparty sen skulle jag vilja veta om det är nån som har koll på vad ett motardkit till DRZ:an kostar??? :huvet
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top