Drivpaket till R1 -99??

SOULFLY

PRIMUS ACIES
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Yamaha YZF R1 knäckt på mitten
Ngn som har tips på drivpaket till R1 förutom original?
Funderar på att dreva hojen...Stämmer det att en kugge mindre fram motsvarar ungefär tre kuggar bak?
Vad är brukligt att ha på bana? Är medveten om att det beror på vilken bana man kör (Anderstorp kontra Gelleråsen) men är ute efter ngt som passar de flesta banor...

SOULFLY skrev:
Ngn som har tips på drivpaket till R1 förutom original?
Funderar på att dreva hojen...Stämmer det att en kugge mindre fram motsvarar ungefär tre kuggar bak?
Vad är brukligt att ha på bana? Är medveten om att det beror på vilken bana man kör (Anderstorp kontra Gelleråsen) men är ute efter ngt som passar de flesta banor...

Som glad amatör kan du köra på vilken drevning du vill!
Men gå ner ett kugg fram du så blir hojen lite piggare. Tar du mer är det risk att den blir surrig vid långkörning om du nu pysslar med sånt!
Själv har jag ett nytt drivpaket liggande i garaget med 1 ner fram och 2 upp bak :yoparty Men det ska på en fighter.....

M:et skrev:
Som glad amatör kan du köra på vilken drevning du vill!
Men gå ner ett kugg fram du så blir hojen lite piggare. Tar du mer är det risk att den blir surrig vid långkörning om du nu pysslar med sånt!
Själv har jag ett nytt drivpaket liggande i garaget med 1 ner fram och 2 upp bak :yoparty Men det ska på en fighter.....

Skall man köra på originalkedja mm eller finns det andra bra märken som inte är för jävla dyra?

Skall du ha för ren banåkning...så:
Kör på 520 Drivpaket, race kedja utan o-ringar ska det va !
Ett kugg mindre fram motsvarar ungefär 3 bak....så ett 15 drev är ok, tänk på att du inte ändrar spridningen på växlarna ...så 3,4,5,6 blir ruggit täta.
Din hemmabana har ju kort raka (ÄNNU SÅ LÄNGE) så topp fart är ju inte det viktigaste...på Anderstorp...hinner man upp i runt 260 (JA JA VISSA KOMMER UPP I MER)....så där går det ju undan.

Testa 15/43....är det för stressigt så häng i 16 fram.

Triggerhappy skrev:
Skall du ha för ren banåkning...så:
Kör på 520 Drivpaket, race kedja utan o-ringar ska det va !
Ett kugg mindre fram motsvarar ungefär 3 bak....så ett 15 drev är ok, tänk på att du inte ändrar spridningen på växlarna ...så 3,4,5,6 blir ruggit täta.
Din hemmabana har ju kort raka (ÄNNU SÅ LÄNGE) så topp fart är ju inte det viktigaste...på Anderstorp...hinner man upp i runt 260 (JA JA VISSA KOMMER UPP I MER)....så där går det ju undan.

Testa 15/43....är det för stressigt så häng i 16 fram.

Hygglo! Tror jag skall börja med 16 fram...Är så jävla lat och vill inte växla i onödan juh... :D

SOULFLY skrev:
Hygglo! Tror jag skall börja med 16 fram...Är så jävla lat och vill inte växla i onödan juh... :D

16/43 är orginal drevning...så du vet...e du riktigt slö...testa 18/40 :D

Föresten...Gotland Ring e så jeffla dammig att du nog borde ha helkapslat kedjeskydd :hihi

Triggerhappy skrev:
16/43 är orginal drevning...så du vet...e du riktigt slö...testa 18/40 :D

Föresten...Gotland Ring e så jeffla dammig att du nog borde ha helkapslat kedjeskydd :hihi

Fan jag trodde det satt 17 fram original... :huvet
Där ser man...Man lär sig nya saker varja dag... :3freak

sätt på ett 9 fram och 95 bak.... så är du lika tuff som dem i USA :yoparty
Glöm inte att bygga om kopplingen... det gäller drevning med 14 fram...eller mer...

Super-Henkan skrev:
sätt på ett 9 fram och 95 bak.... så är du lika tuff som dem i USA :yoparty
Glöm inte att bygga om kopplingen... det gäller drevning med 14 fram...eller mer...

9 fram och 95 bak!!! Tänkte jag skulle göra mer än bara köra på bakhjulet... :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...