Driftkostnad vattenskoter?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Hur är den?

Ponera att jag köper en 500-nåntingkubiks ståupp-jet ski för 15-20 papp, alternativt en sittner-Seadoo för 20-30.
Undringar:
1. Måste aset servas konstant?
2. Går slitdelar ofta?
3. Är lagerhållning av reservdelar ordentlig?
4. Kostar reservdelarna satan?

Ni som äger och tjör får gärna ge ut en uppfattning om hur det är att ha en. :tummenupp

Har själv funderat på att köpa en begagnad Jet Ski. De jag pratat med föredrar tydligen Yamaha framför Kawasaki av någon anledning. Om jag uppfattat saken rätt är de rätt driftsäkra så länge man är noga med att skölja igenom motorn med sötvatten efter att man har använt den. Det räcker att gå igenom den under vinteruppehållet. De är inte särskilt krävande på service.

När det gäller reservdelar, lagerhållning och kostnader för dessa vet jag tyvärr inget.

Köper du nåt för 15-20 papp så får du räkna med en hel del skruvande då den är dels skitgammal och dels välanvänd.
Reservdelar kostar ja. En kompis var tvungen att byta nåt med reedventilerna i sin motor, det gick lös på 3000:- för nån skitliten pryl.
Lagerhållning till dessa äldre motorer är nog inte den bästa, han fick beställa från tyskland.

Köper du nåt för 15-20 papp så får du räkna med en hel del skruvande då den är dels skitgammal och dels välanvänd.
Reservdelar kostar ja. En kompis var tvungen att byta nåt med reedventilerna i sin motor, det gick lös på 3000:- för nån skitliten pryl.
Lagerhållning till dessa äldre motorer är nog inte den bästa, han fick beställa från tyskland.

Usch... :5sure

Inte för att jag behöver äta nudlar tre av fyra veckor i månaden, men 40+ papp känner jag inte för att lägga på en ren leksak.
15 papp och hållning av tummarna. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back