Drifting

Arabsladd i vita stora framhjulsdrivna bilar ? (kan ej se filmen) - isf - är det bara ren idioti/galenskap/m.m

INTE drifting - kalla inte detta drifting, då det förstör för oss som verkligen brinner för denna sporten :tummenupp

K

KristianAE86 skrev:
2465295 Arabsladd i vita stora framhjulsdrivna bilar ? (kan ej se filmen) - isf - är det bara ren idioti/galenskap/m.m

INTE drifting - kalla inte detta drifting, då det förstör för oss som verkligen brinner för denna sporten :tummenupp

K

Får det kallas streetdrifting då :va Vissa är så jäkla petiga... Men visst, jag gillar inte heller när folk kallar det cross att åka runt med mx hoj på gatan då jag är aktiv innom det.

Motard nissen skrev:
2465326 Får det kallas streetdrifting då :va Vissa är så jäkla petiga... Men visst, jag gillar inte heller när folk kallar det cross att åka runt med mx hoj på gatan då jag är aktiv innom det.

Jag skulle kalla det "sladdning" eller "nyss hittat handbromsen"

drifting handlar om kontroll det där handlar om brist på hjärnceller.

KristianAE86 skrev:
2470919 Du ve inte vem jag e va ? :D

Du är inte så känd som du borde vara. Många som rynkar på pannan när man frågar om dom vet vem du är när man pratar drifting.

KristianAE86 skrev:
2470919 Du ve inte vem jag e va ? :D

Jag känner inte en enda människa som kan namnge en enda "driftare" i sverige.
Däremot känner jag flera som kan namnge en spelar som spelar sånt där där man kastar stenar på isen och ett par tjommar springer och sopar framför...

Så utbredd och stor är driftingen inom sverige, och nej, det är ingen sport att framföra fordon på ett inneffektivt sätt.
Man skulle lika gärna kunna poängsätta när fjortisar spinner cirklar i gräsmattor med EU-mopeder och kalla det "Sprätting"

GuW skrev:
2472444Man skulle lika gärna kunna poängsätta när fjortisar spinner cirklar i gräsmattor med EU-mopeder och kalla det "Sprätting"

:rofl Jag måste börja prenumera på dina inlägg, klart värt 20kr/mån.

Vi har dock bara en svensk som kan kalla sig driftare, och det är en norrlänning som är duktig på att bränna gummi. Samuel Hubinette heter han om jag inte minns fel.
Det var skoj i början men sen avtog det för min del väldigt fort när man insåg att det folk försökte sig på (och iofs lyckades med) klarar de flesta medemåttor av. När japanerna driftar ser det lite mer proffsigt ut, men ser jag en blå 240 turbo så vill jag gråta när han försöker sig på drifting :näsblod

Hur går en tävling i drifting till? Gäller det att med konstant sladd köra runt en bana på snabbast tid eller är det någon form av bedömningssport? Typ snyggast sladd vinner?

:va

Pyton skrev:
2473160 Hur går en tävling i drifting till? Gäller det att med konstant sladd köra runt en bana på snabbast tid eller är det någon form av bedömningssport? Typ snyggast sladd vinner?

:va

nu är jag inte jätte-insatt i "sporten" men det finns två tävlingssorter, varav en utav dem är "snyggaste sladd" vinner. Hittade en bra jämförelse på internet förut, nämligen att drifting är till övrig motorsport vad konståkning är för ishockey :tummenupp

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back