RJ
God & glad kexchoklad!
Behöver lite goda råd angående drevning. Jag har provat 15/47 på en av mina R6
r och det skall vara ungefär 5 kugg upp om jag förstår saken rätt då original är 16/45. Min racehoj har 14/45 just nu och det skall då motsvara 6 kuggar upp hade nu tänkt byta till 15/47 även här men då blir kedjan för kort. Min fråga blir då är 14/44 detsamma som 15/47?
14/45 kontra 15/47 skulle ju enl. vad jag har förstått bara skilja en kugg men i praktiken kändes det helknas. Tjänar man något på att ha ett litet framdrev, borde inte ett mindre framdrev gå tyngre och slita mer på kedjan?
Är det någon vits med mindre bakdrev, blir det mindre gyrokrafter eller är jag ute och cyklar som vanligt.
Help me!
14/45 kontra 15/47 skulle ju enl. vad jag har förstått bara skilja en kugg men i praktiken kändes det helknas. Tjänar man något på att ha ett litet framdrev, borde inte ett mindre framdrev gå tyngre och slita mer på kedjan?
Är det någon vits med mindre bakdrev, blir det mindre gyrokrafter eller är jag ute och cyklar som vanligt.
Help me!
