Drevning Rsv4

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Frågar här också kanske mer rätt forum.
Ska köra på Åsen och undrar om ngn kan ge tips om drevning?
Den gör 190 på 2:an o 120 på 1:an känns lite tokigt iaf på den knixiga banan.
Och visst det beror på hur man kör förstås men för att ha ngt att utgå ifrån....

Jag hade 15 fram och 41 bak och det funkade hyggligt men jag skulle eventuellt ta en mindre bak då den wheelar väl mkt med denna.

beror ju lite på hur rädd man är om kedjan,, utväxlingen i sig är kanske ok men 15 fram knäcker kedjor som bara den på RSV4 vet jag,, ja även andra hojjar,, blilr för snäv radie för kedjan, bättre att gå upp på bakdrevet iaf,, 1 fram är ca 3 bak

Jag hade 15 fram och 41 bak och det funkade hyggligt men jag skulle eventuellt ta en mindre bak då den wheelar väl mkt med denna.

Ok, tack för svar, då har jag nåt o utgå ifrån.
Minns inte teorin om squat längre men blir den sämre på att " sätta sig" (egentligen sträcka på sig)
ge mer traction med större drev bak eller var det tvärtom.? Jag får nog ta o läsa på igen, suck vad man glömmer på 8 år

Är det någon som vet vad det är original på RSV4 factory? har 14 fram men tycker fortfarande att den segdrar, inget riktig klipp. funderar på gå ner till 13, är det någon som provat?

13 och 14 drev fram är olämpligt på en sådan motorstark maskin. Jag hade valt större bakdrev istället.

Men det händer ju inte så mycket i början med 14..tar någon dyrbar sekund innan hon vaknar!
Vad ska man göra istället?

Jag får tyvärr skippa bandagarna.
Mötte en telefonpratande bilist bakom en häck mitt i en 90 graders böj, han gav ingen plats så jag styrde ut o där var ett 2 m djupt dike. Axel ur led o brott i ds. Vä sida känns som man kört i en mangel.
För o inte tala om hojen 250 mil o nyskick var den, surt.

Riktigt surt!
Köra hoj på väg är livsfarligt Iphonarna har liksom inte gjort det bättre...
Stannade händelsevis bilisten??

Hoppas du kryar på dig snart!
//A

Nej han stannade inte. Polaren som kom efter fick också väja för han fast det var rak väg o mkt bredare där dom möttes.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT