Drevning? lägre toppfart gsxr750-00?

God of GSXR

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR-1000-01
Tänkte kolla om någon vet ungefär hur stort bakdrev man ska ha, vill att den ska toppa typ 250?
Finns det kanske någon tabell för det??

Räkna!

nuvarande (högre) toppfart / 250 * ditt bakdrev = nytt (större) bakdrev.
Detta stämmer ev inte riktigt eftersom motorn kommer att orka bättre med nytt, större bakdrev. Därför kan man ev lägga på ytterligare nån kugg på bakdrevet.

Antagligen kommer din hastighetsmätare att visa Kalle Anka. -96/-99 har givare på utgående drevet (dvs inte på framhjulet) och det är jag 99% säker på att även din knarr har. Alltså kommer den att visa för hög hastighet om du växlar ner knarren.

Ta fram ditt Ratio, på varje växel, och vad du har för drevning idag - så hjälper jag dig.

Last edited:
Hastighet

Kolla på gixxer.com, det brukar finnas tabeller för detta.

Robban C. En kort fråga; Skenförsäkring är fel men svartjobb är ok? (ang. din signatur). Du får nog ta och bestämma dig...

ething skrev:
Kolla på gixxer.com, det brukar finnas tabeller för detta.

Robban C. En kort fråga; Skenförsäkring är fel men svartjobb är ok? (ang. din signatur). Du får nog ta och bestämma dig...

Måste svetsjobb utföras svart ?

God of GSXR skrev:
Tänkte kolla om någon vet ungefär hur stort bakdrev man ska ha, vill att den ska toppa typ 250?
Finns det kanske någon tabell för det??

Varför då? Jag kan ge dig drevningen för att dra ur på 6'an och fortfarande ha 270 ut på hjulet - ca 315 på mätaren.

Ska kolla under helgen...

EDIT/behöver inte kolla

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=19192&highlight=rename

Läs hela tråden så du inte börjar greja med fel version.

Last edited:
ething skrev:
... Skenförsäkring är fel men svartjobb är ok? (ang. din signatur). Du får nog ta och bestämma dig...
Vem fan har pratat om svartjobb? Inte jag. Det står inte ett ord i min uderskrift om svartjobb. Jag har varit företagare sedan 1982 och har med andra ord alla möjligheter att utföra sådana jobb vitt.
Däremot den som inte är företagare men utför jobb åt andra i egen regi är svartjobbare....

Men för att ta ett mer direkt svar på frågan:
Skenförsäkring drabbar direkt (och kraftfullt) en relativt liten grupp privatpersoner. Den ekonomiska skadan som dessa perosner lider är dessutom relativt stor.
Svartjobb drabbar förvisso mycket fler personer men den individuella ekonomiska skadan är väsentligt mindre.
Intressant är att det finns högt utbildade ekonomer som hävdar att även relativt stora mängder svartjobb är utmärkt bra för samhället. Stålarna hålls ju rullande, den som drar in stålarna svart spenderar dem ju i nästa steg vravid ekonomin rullar på. En av mina vänner berättade om detta efter en föreläsning på nån högskola/universitet för nåt år sen.
Detta är dock inte mina ord så häng inte mig!

Tolka nu inte mitt svar såsom att jag försvarar svartjobb. Jag bara svarar på frågan, inget annat. Och återigen, låt inte tråden spåra ur!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT