Hej!
Jag undrar om någon har erfarenhet av att byta till mindre bakdrev/större framdrev för att göra hojen mer "touring"-vänlig.
På 6an hamnar min mellan 5000-6000 rpm mellan 100-115 km/h och där råkar den lida av lite mer vibrationer jämfört med alla andra varvtal.
Skulle man kunna byta utväxling för att få ner varvtalet, säg 1000 rpm?
Finns det några fler nackdelar förutom att den förmodligen tappar toppfart eftersom toppeffekten inte orkar nås. Bränsleförbrukning påverkas positivt? På moppetiden minns jag att man gjorde såhär. Var stor skillnad mellan 12-, 13- och 14-framdrev
Jag undrar om någon har erfarenhet av att byta till mindre bakdrev/större framdrev för att göra hojen mer "touring"-vänlig.
På 6an hamnar min mellan 5000-6000 rpm mellan 100-115 km/h och där råkar den lida av lite mer vibrationer jämfört med alla andra varvtal.
Skulle man kunna byta utväxling för att få ner varvtalet, säg 1000 rpm?
Finns det några fler nackdelar förutom att den förmodligen tappar toppfart eftersom toppeffekten inte orkar nås. Bränsleförbrukning påverkas positivt? På moppetiden minns jag att man gjorde såhär. Var stor skillnad mellan 12-, 13- och 14-framdrev
