Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nisse skrev:original drevning på husa 02 fram å bak någon som vet
hur brett däck får man på en 4,25 tums fälg
någon som vet detta tacksam för svar
jaha så det är samma drevning på FS och FE?David P. skrev:Du får säkert på 190 om du har viljan men det kommer nog ser bra roligt ut! 160 känns nästan som smärtgränsen, 150 är klart att föredra för däcksprofilens skull. Kör själv med 160 på 4,25 men bara för att jag är så snål o kör på beggade slicks som är betydligt lättare att få tag på i 160.
15/42 (antar att du menar FS, annars 15/42 på FE..)
/Dave
philsson skrev:jaha så det är samma drevning på FS och FE?Du måste skrivit fel där
![]()
ojdå. trodde FS var mycket högre drevade, hörde nåt om att nya 650n skulle toppa runt 200. Min 501 toppar knappt 130 vid 11 rpm.David P. skrev:Nope, det är samma drevning. Därav smileyn...![]()
/Dave
philsson skrev:ojdå. trodde FS var mycket högre drevade, hörde nåt om att nya 650n skulle toppa runt 200. Min 501 toppar knappt 130 vid 11 rpm.![]()
Om jag nu gämför med 660n (vilket man inte får) så är det rimligt då 660n toppar 190 och den är väl på 640cc?Dawg skrev:Eehhh... Toppar 650n närmare 200?????
Är inte det väldigt mkt för en hoj av den typen??
philsson skrev:Om jag nu gämför med 660n (vilket man inte får) så är det rimligt då 660n toppar 190 och den är väl på 640cc?
philsson skrev:Om jag nu gämför med 660n (vilket man inte får) så är det rimligt då 660n toppar 190 och den är väl på 640cc?
David P. skrev:Nä, 660n är på 660cc...640n är på 625cc.
/Dave
Då måste du ha lågt drevat.Eller törs du inte lägga i 6:anphilsson skrev:ojdå. trodde FS var mycket högre drevade, hörde nåt om att nya 650n skulle toppa runt 200. Min 501 toppar knappt 130 vid 11 rpm.![]()
Jag har faktiskt inte koll på vad det sitter på för drevning men I like it gasreser NÄSTAN på alla växlar, sitter man långt bak så går den upp på 5an, lite onödigt kanske men jag upplever drevningen helt perfekt i skogen.Busaberg skrev:Då måste du ha lågt drevat.Eller törs du inte lägga i 6:an![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |