drev å däck fråga husa

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
original drevning på husa 02 fram å bak någon som vet
hur brett däck får man på en 4,25 tums fälg
någon som vet detta tacksam för svar

nisse skrev:
original drevning på husa 02 fram å bak någon som vet
hur brett däck får man på en 4,25 tums fälg
någon som vet detta tacksam för svar

Du får säkert på 190 om du har viljan men det kommer nog ser bra roligt ut! 160 känns nästan som smärtgränsen, 150 är klart att föredra för däcksprofilens skull. Kör själv med 160 på 4,25 men bara för att jag är så snål o kör på beggade slicks som är betydligt lättare att få tag på i 160.

15/42 (antar att du menar FS, annars 15/42 på FE.. :))

/Dave

David P. skrev:
Du får säkert på 190 om du har viljan men det kommer nog ser bra roligt ut! 160 känns nästan som smärtgränsen, 150 är klart att föredra för däcksprofilens skull. Kör själv med 160 på 4,25 men bara för att jag är så snål o kör på beggade slicks som är betydligt lättare att få tag på i 160.

15/42 (antar att du menar FS, annars 15/42 på FE.. :))

/Dave
jaha så det är samma drevning på FS och FE? :rolleyes: Du måste skrivit fel där :D
Skiljer sig föresten drevningen på maskinerna mycket åt mellan motorstorlekarna?

jag har en fälg som e 4tum bred o den sitter de 160 på..ser lite skoj ut men de funkar...så 160 tro jag borde funka..som max alltså...
ska de va optimalt så e de väl 150 som gäller :)

David P. skrev:
Nope, det är samma drevning. Därav smileyn... :fatta!

/Dave
ojdå. trodde FS var mycket högre drevade, hörde nåt om att nya 650n skulle toppa runt 200. Min 501 toppar knappt 130 vid 11 rpm. :hihi

philsson skrev:
ojdå. trodde FS var mycket högre drevade, hörde nåt om att nya 650n skulle toppa runt 200. Min 501 toppar knappt 130 vid 11 rpm. :hihi

Eehhh... Toppar 650n närmare 200?????

Är inte det väldigt mkt för en hoj av den typen??

Dawg skrev:
Eehhh... Toppar 650n närmare 200?????

Är inte det väldigt mkt för en hoj av den typen??
Om jag nu gämför med 660n (vilket man inte får) så är det rimligt då 660n toppar 190 och den är väl på 640cc?

philsson skrev:
Om jag nu gämför med 660n (vilket man inte får) så är det rimligt då 660n toppar 190 och den är väl på 640cc?

Okej, jag frågade mest, har ingen aning..

Blev lite chockad bara med tanke på mina tidigare frågor om Husan.. Blir ännu mer förvånad över de korta serviceintervallerna och höga slitaget vid sk. transportsträckor då farter runt 90-110 inte kan vara mer än minimal ansträngning för motorn.. Rent varvtalsmässigt iaf.

Ska inte lyfta frågan igen.. Men jag trodde faktiskt att de var lägre drevade på samma sätt som crossarna.. Där toppfarten skiljer marginellt trots betydliga skillnader i ren effekt!

philsson skrev:
Då måste du ha lågt drevat.Eller törs du inte lägga i 6:an ;)

Busaberg skrev:
Då måste du ha lågt drevat.Eller törs du inte lägga i 6:an ;)
Jag har faktiskt inte koll på vad det sitter på för drevning men I like it gasreser NÄSTAN på alla växlar, sitter man långt bak så går den upp på 5an, lite onödigt kanske men jag upplever drevningen helt perfekt i skogen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman