Dreadlocks och MC-hjälm, går det ihop?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Som frågan lyder.
Nån här lär ju ha dreads. Hur funkar det? Lär ju behöva ha ett par storlekar större hjälm än utan. :3freak

Och: Kan man påskynda hårväxten på nåt sätt?
Jag vet att det går ett rykte som säger att hår växer snabbare av öl, eller snarare de specifika vitaminerna i ölet. Sen om det stämmer, det lämnar jag till vetenskapen. :gnissla

Last edited:
Dreads, finns det verkligen folk som tycker det är häftigt fortfarande :va

Inte för att det någonsin varit häftigt

Dreads, finns det verkligen folk som tycker det är häftigt fortfarande :va

Inte för att det någonsin varit häftigt

Orka gå efter vad mängden tycker är häftigt.
Man kör på vad man tycker passar sig själv bäst, pungt slut.

Jo det är klart det går. I Dublin hade många MCbud dreads. Dom lär ha ha en eller två storlekar större hjälm beroende på hur tjockt hår man har och om dreadsen är äkta.

Om dom är hårförlängningar så tror jag att det kan bli jäävligt obekvämt med tanke på limmet och att det blir tjockare vid hårbotten än "normala (:confused: :näsblod )" dreads..och jo folk förlänger tom sitt hår med falska dreads!

För att vara ärlig om jag ville ha dreads så skulle jag fan ta o limma fast några istället för tt låta skiten växa ut (det är näääääääästi).
Gör det i vinter så kommer du att ha fettröttnat innan sommaren och behöver således inte tänka på detta med hjälmstorlekar för du kommer ha vanlig frilla igen.

:tummenupp

Jag dricker lådvis med öl men hårfästet drar sig bara mer och mer bakåt för varje dag, flinten är snart ett faktum.

Så det kan inte ligga ngn sanning i öl = hårväxt :va

Det går fint. En tjej som jag hoppade fallskärm med för ett par år sedan hade dreads och använde hjälm.

..sen att hon fick banka på hjälmen är en annan femma. Såg rätt lustigt ut. :crash

ölinpackningar var väl populärt på sjuttitalet har jag för mig.

b-vitaminerna i ölet gör att håret återhämtar sig bra efter färgningar etc, blir en jä*la lyster.

öl och även ägg-gula funkar bra.

bara o skölja ur med varmt vatten, noggrant :D

Jag dricker lådvis med öl men hårfästet drar sig bara mer och mer bakåt för varje dag, flinten är snart ett faktum.

Så det kan inte ligga ngn sanning i öl = hårväxt :va

Har du kollat på ryggen på sistonde? :såjaponken

Aaahh....jasså är det dit det tar vägen?
Ett stort mysterium löst....kanske ligger ngn sanning i öl = hårväxt ändå :tummenupp

Coolers. Bra att det funkar, då slipper jag välja mellan det och hoj.

Det kommer ju bli lite av en resa. Tar lång tid att fixa och blir säkert "intressant" att ha. :gnissla

Att a-lagare har ovårdade frisyrer och ofta långt hår, det behöver väl inte antas vara ett veteskapligt bevis för att öl ger längre/snabbare hårväxt:)

Dreads är äckligt och ohygieniskt. Bara för lata människor som inte orkar duscha håret. :D
Sen är alla med dreads veganer som starstriker redan påpekat..

Sen är alla med dreads veganer som starstriker redan påpekat..
Inte nödvändigtvis. De kan även vara haschpundande "wiggers" med bobmarleykomplex eller någonslags surfare/skibum/longboardåkare som har det för att alla polarna har det och det ser skithäftigt ut. :rolleyes:

Dreadlocks är nog iaf inte den frisyr jag hade valt om jag skulle gå på en anställningsintervju eller på något annat sätt hade förväntats vara lite representabel. Det finns många som har diverse fördomar mot den frisyren, vilket kan leda till onödiga problem.

Den enda jag har sett som var snygg i dreads var en tjej, som var så himla snygg att jag hade kunnat äta upp henne på fläcken. :kär :krama

*/ ?>
Back