Dragstarten va ju sämst!?

Antonene

Tvåtaktare
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Minimoto 14E
Har en 14e å drog sönder dragstarten så jag köpte en i aluminium som man tycker ska hålla men tro på faan att den gick sönder fortare än den i plast, å jag har iga jättearmar som ligger bakom haverierna :P

till saken hör ju att de inte va nån plastdel som pajjade utan mitt i metallstycket, :va i centrum för hela dragstarten så spricker det å så böjdes hela spännrullen å så drog den inte tillbaka startsnöret.

:huvet Man blir ju less, ska ringa upp stället där jag köpte dragstarten å kräva en ny eller iaf en till extremt reducerat pris, jag vet ju att inget som har med kinamoto att göra är av speciellt bra kvalitet, men att metallen ska spricka vid normal användning är ju löjligt!

Det jag undrar är om nån har tips på nån smart förstärkning till nästa dragstart som kommer måsta inhandlas? :tummenupp

2983142 Har en 14e å drog sönder dragstarten så jag köpte en i aluminium som man tycker ska hålla men tro på faan att den gick sönder fortare än den i plast, å jag har iga jättearmar som ligger bakom haverierna :P

till saken hör ju att de inte va nån plastdel som pajjade utan mitt i metallstycket, :va i centrum för hela dragstarten så spricker det å så böjdes hela spännrullen å så drog den inte tillbaka startsnöret.

:huvet Man blir ju less, ska ringa upp stället där jag köpte dragstarten å kräva en ny eller iaf en till extremt reducerat pris, jag vet ju att inget som har med kinamoto att göra är av speciellt bra kvalitet, men att metallen ska spricka vid normal användning är ju löjligt!

Det jag undrar är om nån har tips på nån smart förstärkning till nästa dragstart som kommer måsta inhandlas? :tummenupp
Dra ut snöret tills du får motstånd, sen gör du själva rycket. Det är när man drar av full kraft när snöret är slakt som grejjerna inte håller..

Men sen att metallen ska spricka är väll lite i värsta laget :/

Ringde stället å deras leverantör skickade upp en ny på en gång kostnadsfritt :tummenupp den har hållt än sålänge men har bara kört nåra gånger :P

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT