Dragracingbanan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det snackades i vintras om att det höll på att byggas en bana/anläggning för dragracing i Malmö. Är det någon som vet vad som händer på den fronten?

Och eller kolla här:http://www.streetrace.com/srif/

Hur som helst ser det kärvt ut, politikerna håller på och driblar fram och tillbaka. Mest tillbaka :mad:

Inte nog med det, bilsportförbundet lär ha satt käppar i hjulet för SHRA Malmö's stora tävling i Landskrona. Handlar tydligen om att det saknas sandfålla på flygfältet. Tidigare har man löst det med halmbalar eller nått i den stilen men nu är det visst stop för sånna lösningar.

Bingo skrev:
Det snackades i vintras om att det höll på att byggas en bana/anläggning för dragracing i Malmö. Är det någon som vet vad som händer på den fronten?

Har du insett att du åxå är talanglös som RR förare, då är det dragrejsing som gäller för dig, skönt att slippa alla kurvor och bara gasa rakt fram :rolleyes:

Re: Re: Dragracingbanan

GSXR1100R skrev:
Har du insett att du åxå är talanglös som RR förare, då är det dragrejsing som gäller för dig, skönt att slippa alla kurvor och bara gasa rakt fram :rolleyes:
Insett å insett, det har jag vetat hela tiden. Jag menar; det hade ju varit konstigt om det efter dryga förti år skulle visa sig att jag har talang på något. Det borde i så fall märkts tidigare - vilket det alltså inte har. :hej

Jag tänkte lära mig köra rakt fram, börna och såna grejer för att sedan imponera på fjortisarna i Skurup - eller nåt. :crash

Lite mer allvarligt så fick vi göra några starter på licenskursen och det var faktiskt jäkligt kul att försöka dra iväg så fort det nånsin går från stillastående.

Re: Re: Re: Dragracingbanan

Bingo skrev:
Insett å insett, det har jag vetat hela tiden. Jag menar; det hade ju varit konstigt om det efter dryga förti år skulle visa sig att jag har talang på något. Det borde i så fall märkts tidigare - vilket det alltså inte har. :hej

Jag tänkte lära mig köra rakt fram, börna och såna grejer för att sedan imponera på fjortisarna i Skurup - eller nåt. :crash

Lite mer allvarligt så fick vi göra några starter på licenskursen och det var faktiskt jäkligt kul att försöka dra iväg så fort det nånsin går från stillastående.
Råkka fett å burna, vi skiter väl i moralkärringarna som kör RR :rock

Bifogat

• gsxr1100r.jpg
    gsxr1100r.jpg
    101.3 KB · Visningar: 160
Re: Re: Re: Re: Re: Dragracingbanan

Rogerr skrev:
När får vi nu se missilen sänkt & sving drag tappning?

Missilen är kass på strippen, slangar satan hela tiden, jag måste förlänga svingen minst 1 meter :whip

Re: Re: Re: Re: Dragracingbanan

GSXR1100R skrev:
Råkka fett å burna, vi skiter väl i moralkärringarna som kör RR :rock
Oh YEAH! Med solbrillor, förlängda svingar och hela skiten. Det är sånt som imponerar på mig och fjortisarna vid korvmojjen på stortorget i Skurup. :rock :cool: :rock

Re: Re: Re: Re: Re: Dragracingbanan

Bingo skrev:
Oh YEAH! Med solbrillor, förlängda svingar och hela skiten. Det är sånt som imponerar på mig och fjortisarna vid korvmojjen på stortorget i Skurup. :rock :cool: :rock

Har inte alla tre hojar? En långsvingad enbart för strippen i Super Pro Street Bike, sen en långsvingad reggad gathoj i "Stans Snabbaste" och sen en lättsvängd brukshoj som inte behöver köras på 108 oktan.

Var finns tävlingen där "stans snabbaste genom rondellen i 10 varv" utses? Är det där du är i helgen? Bike Weekend pågår för fullt, du är saknad. Knäpuckarna kan skrapas vid avfarten från inbromsningssträckan om du känner för att du bara måste skrapa nåt. :D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dragracingbanan

andersbrink skrev:
Har inte alla tre hojar? En långsvingad enbart för strippen i Super Pro Street Bike, sen en långsvingad reggad gathoj i "Stans Snabbaste" och sen en lättsvängd brukshoj som inte behöver köras på 108 oktan.

Var finns tävlingen där "stans snabbaste genom rondellen i 10 varv" utses? Är det där du är i helgen? Bike Weekend pågår för fullt, du är saknad. Knäpuckarna kan skrapas vid avfarten från inbromsningssträckan om du känner för att du bara måste skrapa nåt. :D
Banhoj då vafför har du ingen banräcer ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dragracingbanan

andersbrink skrev:

Nej, nej, nej! Jag kvalar inte ens in i "10-varv-i-rondellen-tävlingen", vilket annars låter som ett lovvärt initiativ för att hålla stadens ungdomar från allehanda dåligheter. :D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dragracingbanan

GSXR1100R skrev:
Banhoj då vafför har du ingen banräcer ;)

För farligt och sen har det med fysiska föutsättningar att göra. Med 115 kg i arslet kan man kompensera med chassidynamik (och i viss mån med lustgas och/eller turbo) i dragracing.

I roadracing är det flugviktare som går på spenat och kålrötter som gäller.

Jag vill äta pizza med bernaisesås.

Det var två tungviktare i finalen idag i "Stans Snabbaste 900+" trots trägna försök från lättviktare.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dragracingbanan

andersbrink skrev:
För farligt och sen har det med fysiska föutsättningar att göra. Med 115 kg i arslet kan man kompensera med chassidynamik (och i viss mån med lustgas och/eller turbo) i dragracing.

I roadracing är det flugviktare som går på spenat och kålrötter som gäller.

Jag vill äta pizza med bernaisesås.

Det var två tungviktare i finalen idag i "Stans Snabbaste 900+" trots trägna försök från lättviktare.
Jag ska fanimej sluta med RR och glufsa pizza med sås på :tummenupp

gasolmannen skrev:
andersbrink, en summering av helgen? Nöjd?

Skrev lite om det i "Bilder från BW2003".

Nöjd? Definitivt. Speciellt med tanke på att jag f*ckade upp hojen i lördags natt med en ombestyckning av förgasarna så att hastighetsskillnaden mellan mig och ettan blev lite drygt 20 km/h. Trots det tog han mig inte förrän 20 meter före målet. Rafflande!

Hoppas bara att dom inte ändrar reglerna till nästa år utan att det fortfarande står "Godkänd av Svensk Bilprovning". Då vinner jag! :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman