Drabbas du av vårkänslor?

Drabbas du av vårkänslor

• Antal röstningar
    0

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Drog denna fråga på min egen sida som har typ 4 besökare i halvåret så det gav inget vidare statisktiskt underlag. Drar därför den här oxå.

Jag menar givetvis inte vårkänsor till hojjen i garaget för det räknar jag med alla här inne får.

Poacher skrev:
vad menar du då för vårkänsor? för vad?

Det klassiska, dvs. när brudarna (eller snubbarna för kvinnliga sporthojjare& alternativt lagda) börjar anpassa garderoben till sommarsäsongen, löver kommer tillbaks på träden och livet känns allmänt gutt. Men kärnpunkten är givetvis "vårpilskheten" eller vad man nu skall kalla det.

Var det en acceptabel förklaring?

MrMunson skrev:
Det klassiska, dvs. när brudarna (eller snubbarna för kvinnliga sporthojjare& alternativt lagda) börjar anpassa garderoben till sommarsäsongen, löver kommer tillbaks på träden och livet känns allmänt gutt. Men kärnpunkten är givetvis "vårpilskheten" eller vad man nu skall kalla det.

Var det en acceptabel förklaring?

Du menar om man får chock-bånge (eller skinnställ kanske passar bättre i detta forumet..) ofta, eller? :)

Zee skrev:
Du menar om man får chock-bånge (eller skinnställ kanske passar bättre i detta forumet..) ofta, eller? :)

"Chock-bånge"

Jag avlider!
:rofl :rofl :rofl

Jo, det kanske rent av det jag menar. Har svårt att ta såna grova ord bara.

känner inte så mycket men de pinglar ju till ibland om man ser en riktigt fin jeansstjärt :tuttar

ozeo skrev:
känner inte så mycket men de pinglar ju till ibland om man ser en riktigt fin jeansstjärt :tuttar

Ja, iaf om den sitter på en välsvarvad kwinna (a.k.a brewd). :tungan

Väntar fortfarande...

Man önskar väl att man hade vårkänslor men de har liksom inte infunnit sig. :huvet

Fast de första 50 milen på hojen ger ju en viss form av vårkänsla. Det och att käka frukost ute under lönnen...

raceman_peps skrev:
Man önskar väl att man hade vårkänslor men de har liksom inte infunnit sig. :huvet
Intressant nog är det cirka 20% som delar min uppfattning, dvs. att det mest är plågsamt.

Det är klart det är gutt att vara ute och swoscha på hojjen så här de första riktiga soldagarna på året. Håller helt med dig i det avseendet. :)

Jag drabbas av min årliga vårångest, som enbart kan avhjälpas genom att få hojen i trafik.

Man får vårkänslor när man inte behöver underställ under skinnstället på kvällen och det är varmt ändå.
Eller när man kan åka runt i pickupen med nervevade rutor och lyssna på musik och det är varmt och skönt.
Eller när det är blommor och utslagna blad överallt och solen skiner.

Jag får pollenallergi på våren. *attjooo* :näsblod
Men det gör inget. För alla vårkänslor överväger det jobbiga med pollen.
Så jäkla härligt när man känner att kroppen vaknar till liv efter en lång och mörk vinter. När man ser hur allt blir grönare och vackrare ute. Värmen kommer och kvällarna blir ljusare.
Och framför allt när man känner hur det pirrar och spritter i kroppen för fullt! Yeah! :tummenupp :tungan
När man ser killar i tajta skinnställ komma åkandes på en sporthojj... :kär :drool
Då jäklar blir det fart på hormonerna i kroppen! Haha...

// Lena som älskar denna årstid

Lilla_Tingeling skrev:
Jag får pollenallergi på våren. *attjooo* :näsblod
Men det gör inget. För alla vårkänslor överväger det jobbiga med pollen.
Så jäkla härligt när man känner att kroppen vaknar till liv efter en lång och mörk vinter. När man ser hur allt blir grönare och vackrare ute. Värmen kommer och kvällarna blir ljusare.
Och framför allt när man känner hur det pirrar och spritter i kroppen för fullt! Yeah! :tummenupp :tungan
När man ser killar i tajta skinnställ komma åkandes på en sporthojj... :kär :drool
Då jäklar blir det fart på hormonerna i kroppen! Haha...

// Lena som älskar denna årstid
Har åxå pollenallergi men i år så tänkte jag gardera mig lite. Har fått en spruta Depo-Medrol, kortison tror jag att det är. Och den har fungerat bra hittils, ska bli så skönt att slippa nysa hela tiden.

Bart skrev:
Har åxå pollenallergi men i år så tänkte jag gardera mig lite. Har fått en spruta Depo-Medrol, kortison tror jag att det är. Och den har fungerat bra hittils, ska bli så skönt att slippa nysa hela tiden.

Det e jobbigt att nysa hela tiden.
Jag låg däckad en dag förra veckan med en grym huvudvärk, snuvig, onda och svullna ögon. Och trött som en tok... :död
Har köpt några piller på apoteket. Hoppas att dom kommer att hjälpa hela tiden...

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Jag låg däckad en dag förra veckan med en grym huvudvärk, snuvig, onda och svullna ögon. Och trött som en tok... :död
Har köpt några piller på apoteket. Hoppas att dom kommer att hjälpa hela tiden...

// Lena
Ja.. jobbigt är det.. har testat nästan alla piller som finns på apoteket, dom har inte gett någon direkt effekt. Mitt råd är att ta Depo-Medrol sprutan. Men det är försent nu tror jag, men tills nåsta år om inte annat!

Lilla_Tingeling skrev:

// Lena

jag kör med receptbelagd loratadin strada eller nåt sånt.
en tablett om dagen gör gått åt magen..o tjaa resten(va tvungen o rimma :tungan )

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon