Dra från snuten

Tryggve

PRIXX
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
HD
Hajar inte folk på denna sajt att om d drar från snuten så e brottsrubriceringen nästan omedlebart grov vårdslöshet i trafik som ger fängelse...E de värt att riskera fängelse istället för att ta en bot för fortkörning ???? Ja bara undrar ???? Vissa e förvånade över att snuten jagar mc med tanke på olycksrisken ! Om brott begåtts ska gärningsmannen gripas oavsett om han flyr till fots, med mc eller i bil eller what so ever...Hajja...Vilken jävla snut tror att nån e så jävla fucked up så han drar för en jävla bots skull...Snarare e väl tanken att han drar för att han har väskorna fulla me amfetamin eller annat krunch...eller att hojen e snodd...O då ska han bara ligga o tugga asfalt...Thats it...:D :D

ptja... nu vet jag inte om du är allvarlig, men som ett ex.

Tänk dig att man ligger i 140 på en 110-väg. Vilket jag antar att du gjort med din R1:a

Personen i fråga kanske kör lastbil eller annat jobb där körkortet har en stor betydelse. Han ligger kör och ser blåljus i sin backspegel.

Skulle han stanna, skulle han få böter och bli av med lappen. Då får han ingen lön i minst en månad och hans barn svälter. Till råga på det kommer han efter med sina räkningar och hamnar hos fogden. Han har då ganska stor chans att dra snuten med sin nya R1:a...

...så jag kan iaf förstå att folk försöker dra snuten. :)

Man ska alltid köra ifrån alla ! Vad ska man annars ha en sporthoj till ?
Det har jag sett att det står på SH.

ptja... nu vet jag inte om du är allvarlig, men som ett ex.

Tänk dig att man ligger i 140 på en 110-väg. Vilket jag antar att du gjort med din R1:a

Personen i fråga kanske kör lastbil eller annat jobb där körkortet har en stor betydelse. Han ligger kör och ser blåljus i sin backspegel.

Skulle han stanna, skulle han få böter och bli av med lappen. Då får han ingen lön i minst en månad och hans barn svälter. Till råga på det kommer han efter med sina räkningar och hamnar hos fogden. Han har då ganska stor chans att dra snuten med sin nya R1:a...

...så jag kan iaf förstå att folk försöker dra snuten. :)

Så du menar att alla ansvarsfulla föräldrar som arbetar som yrkesförare drar snuten istället för att stanna? För ingen förälder vill ju se sina barn svälta?
Men om samma "ansvarsfulla" förälder kraschar i 140+ när han/hon försöker smita från farbror blå, vem ska ge barnen mat då? Har man valt att jobba som yrkesförare och inte är mer rädd om sitt körkort då kanske man inte heller ska ha familj som är beroende av din inkomst för att kunna äta. Är man så egoistisk att man sätter sitt gasbegär före sina barn då ska man heller inte ha barn. Ditt scenario är en lam ursäkt bara.

"If you can´t do the time, don´t do the crime...."

För att nu direkt besvara om jag aldrig kör för fort osv... :
Jo, jag kör också för fort ibland. Jo, jag förstår att man kanske tycker det är roligt att få gasa ibland. MEN jag tycker inte att det är okej att göra saken så mycket värre genom att dra snuten bara för att slippa ta ansvar för det man gjort.

Jag har visst dragit snuten utan att det ens har varit meningen, bla fått civilare efter mig, men eftersom jag sällan kollar i backspegeln så märkte jag det aldrig. Polka, som låg efter snuten såg det dock :D
Eller *host*, de va en polare som berättade att han hade fått snuthäng :rolleyes: :D

Så du menar att alla ansvarsfulla föräldrar som arbetar som yrkesförare drar snuten istället för att stanna? För ingen förälder vill ju se sina barn svälta?
Men om samma "ansvarsfulla" förälder kraschar i 140+ när han/hon försöker smita från farbror blå, vem ska ge barnen mat då? Har man valt att jobba som yrkesförare och inte är mer rädd om sitt körkort då kanske man inte heller ska ha familj som är beroende av din inkomst för att kunna äta. Är man så egoistisk att man sätter sitt gasbegär före sina barn då ska man heller inte ha barn. Ditt scenario är en lam ursäkt bara.

"If you can´t do the time, don´t do the crime...."

För att nu direkt besvara om jag aldrig kör för fort osv... :
Jo, jag kör också för fort ibland. Jo, jag förstår att man kanske tycker det är roligt att få gasa ibland. MEN jag tycker inte att det är okej att göra saken så mycket värre genom att dra snuten bara för att slippa ta ansvar för det man gjort.

Nej det menar jag inte, läs mitt inlägg igen. Jag skrev att jag kan förstå om folk gör det, inte att det är rätt.

Det handlar väl om att folk bedömer risker och vad dom har att förlora.

Det handlar väl om att folk bedömer risker och vad dom har att förlora.
Det gäller väl hojåkning i stort också? Ja, det är farligt att köra hoj, i synnerhet är det mycket farligare att krascha med hoj än med bil. Är riskerna värda njutningen jag får av det? JA! Samma resonemang kan jag tänka mig susar i skallen om det börjar blinka blått i backspegeln.
Helt laglig hoj, 10 knyck för fort, visst, stanna. Drar man så kan dom skicka in massor med bilar som kan stanna en.
Krokväg som jag känner till väl, kanske kört några varv redan å vet att det inte finns nån snutkontroll i ena ändan, 50-60 knyck för fort mm, nja, då kanske rullen vrids i botten, för dom har inte en sportmössa å jag har massor att förlora.
Och ja, jag kan vara lite moralkärring! Alla bör stanna, det är fel att köra ifrån snuten! Det är farligt för dig, det är farligt för dom du möter/kör om, och det sätter oss hojåkare i dålig dager.
Fast jag gör mycket annat som är fel också :D

Om brott begåtts ska gärningsmannen gripas oavsett om han flyr till fots, med mc eller i bil eller what so ever...

Inte helt sant.. Va bara för några dagar sen två poliser som fick skit för att dom jagat en mc för skutsning och där med utsatt kringvarande för risker.. ( polisen jagade en moppe över en kyrkogård och va nära att ramma människor ) Principen är det samma, det enda polisen har är fortkörning och brottet anses inte allvarligt nog att utsätta andra människor för fara.

Jag känner ingen eller har ens hört talas om någon som hamnat i fängelse pga något trafikrelaterat brott där varken droger eller alkohol varit inblandade.

Dom som gör det får gärna dela med sig här i tråden.

Jag känner ingen eller har ens hört talas om någon som hamnat i fängelse pga något trafikrelaterat brott där varken droger eller alkohol varit inblandade.

Dom som gör det får gärna dela med sig här i tråden.

Jag vet... körning utan körkort. :arsele

För att förklara lite lätt. Bor i vishan och måste ta sig till stan för att arbeta (många mil). Han förlorade körkortet. Körde ändå till jobbet pga ingen kommunal transport finns.

Och upprepade gånger blev han då tagen påväg/från jobbet då utan körkort. Och den femte gången skickades han i kurran, en eller två månader, minns ej exakt. :)

Man ska alltid köra ifrån alla ! Vad ska man annars ha en sporthoj till ?
Det har jag sett att det står på SH.

De roligaste är att det är sant... Va fan ska man med en hoj som har en HK per Kg om man ska köra lagligt???? :va

Så sa då en polis till mig också, Han sa även att det inte skulle bli speciellt mycket dyrare med det tillägget i böterna ifall man inte skulle klara ifrånkörningen:D

Om man fortsätter i ett något sånär sansat tempo utan att stanna så stämmer den brottsrubriceringen, men ger du gärnet så kan du räkna med att det blir vårdslöshet/grov vårdslöshet i trafik.

Ska mycket till om du ska få fängelse för att inte stanna.
Sen orka bli av med kortet.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...