DR650se -96 passar det ett bakdäck på 140/80 17"

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
tjena ska köpa ett nytt bakdäck imorrn och jag va nere till hojjen och mätte lite och det däcket jag har på nu är ju 130/80 -17
och på högra sidan av däcket så är det endast 7-8 mm innan däcket tar i i svingen och på vänstra sidan är det flera centimeter och det däcket jag ska köpa är ju 140/80 -17 altså 0,5 centimeter större på varje sida då blir det alltså 2-3mm på höger sida. det borde ju passa tycker man men är lite osäker om det passar,
någon som haft en dr 650 med ett 140/80 17" bakdäck??

tack på förhand!

christian84 skrev:
tjena ska köpa ett nytt bakdäck imorrn och jag va nere till hojjen och mätte lite och det däcket jag har på nu är ju 130/80 -17
och på högra sidan av däcket så är det endast 7-8 mm innan däcket tar i i svingen och på vänstra sidan är det flera centimeter och det däcket jag ska köpa är ju 140/80 -17 altså 0,5 centimeter större på varje sida då blir det alltså 2-3mm på höger sida. det borde ju passa tycker man men är lite osäker om det passar,
någon som haft en dr 650 med ett 140/80 17" bakdäck??

tack på förhand!

Är det samma fabrikat på däcket?
Måtten kan variera mellan olika fabrikat. Tex. mitt bakdäck är 140/70-17 och är 154mm brett medans ett annat märke bara är just 140mm. Kolla på deras hemsida om det står nåt mått!

ok det är ett pirelli scorpion som jag ska köpa och det jag har nu är ett michelin sirca...
faan vad jobbigt det ska vara :huvet
får försöka se om jag hittar något på deras sida ....

någon som haft detta däck till sin dr 650??

finns de inte dr650 med motardfälgar :va
dom borde ju ha bra feta däck... :)

jo det finns ju dom som har motard fälgar på dr 650 men vad brukar det vara för dimensioner på dom??

christian84 skrev:
jo det finns ju dom som har motard fälgar på dr 650 men vad brukar det vara för dimensioner på dom??

minst 150 men däcken kan jua lltid va olika bred för de...
kan du inte be nån mäta ett däck kanske :va
sen kan man alltid be däckkrängarn skära av nåra mm på sidan om de skulle bli för brett...men jag tro de ska gå på din :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT